صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

سئو خارجی سایت و لزوم بک لینک سازی با پلتفرم ثبت رپورتاژ‌ آگهی تریبون

خارجی فرایند بهینه‌سازی عناصر خارج از صفحه سایت شماست که به ارتقای رتبه سایت می‌انجامد.
کد خبر : 491187

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری آنا، سئو خارجی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو برای یک وب سایت است. سئو خارجی دلهره‌آور و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، اما آشنایی با اجزا و تکنیک‌های آن، هراس‌آوری آن را از بین خواهد برد. سئو خارجی فرایند بهینه‌سازی عناصر خارج از صفحه سایت شماست که به ارتقای رتبه سایت می‌انجامد.


اهمیت سئو خارجی سایت در چیست؟


لینک‌ها و کلمات کلیدی دو عامل برتر رتبه‌بندی برای بسیاری از موتورهای جستجو هستند. متأسفانه، لینک‌ها و سایر عوامل سئو خارجی، اغلب مورد غفلت واقع می‌شوند. دلیل مغفول ماندن آن‌ها این است که کمی بیشتر از زمان مورد نیاز برای بهینه کردن صفحات سایت، از شما وقت و انرژی می‌گیرد. سئو خارجی می‌تواند تفاوتی باشد بین در اختیار داشتن یک محتوای خوب که بر اساس یک کلیدواژه رتبه‌بندی می‌شود و داشتن یک محتوای عالی که بر اساس چندین کلیدواژه متفاوت رتبه‌بندی شده است.


انواع سئو خارجی:


دو دسته اصلی سئو خارجی وجود دارد:


سئو مبتنی بر لینک



  • سئو غیر لینکی


لینک‌ سازی فرایند دستیابی به لینک‌های بیشتری است که به سایت شما ارجاع داده می‌شوند. این فرایند معمولاً شامل دسترسی و ارتباط‌گیری با صاحبان سایت‌ها و تبلیغ محتوای تولید شده در سایت شماست. سئو غیرلینک شامل فعالیت‌هایی از قبیل یافتن نقل‌قول‌های غیرمستقیم، تبلیغ و انتشار مطالب شما در رسانه‌های اجتماعی توسط سایر افراد است.


انواع لینک‌ها در سئو خارجی:


در سئو خارجی سایت سه نوع لینک اصلی وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لینک‌ها عبارتند از:



  • لینک دایرکتوری (یا نقل قول)

  • لینک‌های دستی (لینک‌هایی که با پیگیری دریافت می‌شوند)

  • لینک‌های طبیعی (لینک‌هایی که بدون دخالت و پیگیری دریافت شده‌اند)


لینک دایرکتوری (یا نقل قول):


لینک‌های دایرکتوری یا نقل قول‌ها از مؤلفه اصلی استراتژی لینک‌سازی هستند. این مؤلفه به خصوص برای شرکت‌ها و تجارت‌های محلی که به بهبود سئو خارجی سایت خود اهمیت می‌دهند، بسیار ضروری است. ده‌ها فهرست خاص برای محصولات و خدمات صنایع و تجارت‌های مختلف وجود دارند. با مراجعه به این فهرست‌ها به راحتی امکان اضافه کردن اطلاعات تماس و لینک سایت، وجود دارد. این فهرست‌ها دسترسی کاربران به سایت را تسهیل کرده و بر ارتقای رتبه سایت مؤثر است.


لینک‌های دستی:


لینک‌های دستی از طریق رابطه‌گیری با سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که پیرامون موضوع صفحات سایت شما، فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. در این فرایند ابتدا صفحاتی که نیاز به افزایش لینک دارند، شناسایی و سپس با برقرای ارتباط با سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، از آنها خواسته می‌شود تا به صفحه مورد نظر لینک دهند. چنین لینک‌هایی دروازه‌های ورود بازدیدکنندگان و زمینه‌ساز ارتقای رتبه سایت هستند.


لینک‌های طبیعی:


لینک‌های طبیعی مؤلفه‌ای مقدس در استراتژی‌های لینک‌سازی هستند. این لینک‌ها ناشی از ایجاد محتوای باکیفیت است که خوانندگان آن‌ها را جالب و کارآمد ارزیابی کرده و به آن لینک داده‌اند. در نتیجه محتوای باکیفیت، اقناع بازدیدکنندگان سایت به سهولت حادث می‌شود. در این حالت، بدون این که از آنها درخواستی شود، به محتوای تولید شده در سایت شما، لینک می‌دهند. این لینک‌ها قابل اعتمادترین منبع کاربران برای بازدید از یک سایت و ارتقای سئو سایت مورد نظر هستند.


مؤلفه های لینک‌سازی


قبل از شروع فرایند بک لینک ‌سازی، آشنایی با چندین مفهوم و نکته ضروری است. آشنایی با این مفاهیم، بهترین فرصت‌ها را برای دریافت لینک، در اختیار شما قرار می‌دهند.


1- اقتدار دامنه:


 از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت، قابل اعتماد بودن سایتی است که از آن تقاضای دریافت لینک دارید. هر این اعتمادپذیری بالاتر باشد، لینک آن سایت ارزش بیشتری داشته و موتورهای جستجو آن را به عنوان یک لینک باکیفیت در نظر می‌گیرند. نکته دیگر این است که آیا سایتی که قصد دارید از آن لینک بگیرید، در حوزه صنعت یا تجارت شما معتبر است یا خیر؟ آیا رقبای خود قبلاً لینک‌هایی از این وب سایت دریافت کرده اند؟ آیا وب سایتی که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید، در وب سایت خود دارای محتوای باکیفیت است که مربوط به صنعت شما باشد؟ تمام موارد ذکر شده در مفهومی به نام اقتدار دامنه، نهفته هستند. هرچه اقتدار دامنه یک سایت بالاتر باشد، ارزش لینک آن برای موتورهای جستجو بالاتر است. چنین لینک‌هایی زودتر ایندکس می‌شوند و باعث ارتقای رتبه ‌سایت می‌شوند.


2- متن لنگر:


متن لنگر، متنی است که به همراه یک لینک ظاهر شده و بازدیدکننده سایت قبل ورود به سایت، بر روی آن کلیک خواهد کرد. در حالت ایده‌آل، متن لنگر می‌تواند شامل نام تجاری، کلمات کلیدی و یا شعار مجموعه شما باشد. در استفاده از متون لنگر نباید از یک کلمه کلیدی، به طور مکرر استفاده شود. در عوض، برخی از تغییرات و مترادف کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را متن لنگر اضافه کنید. متن لنگر مناسب اولین گام در ترغیب بازدیدکننده و افزایش رتبه سایت به شمار می‌رود.


3- محتوای با کیفیت:


قبل از شروع کار خود برای لینک‌سازی و سئو خارجی سایت، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از محتوای باکیفیت برخوردار هستید. تنها یک محتوای باکیفیت، ارزش تبلیغ، اشتراک گذاری و درخواست لینک را دارد. اولین قدم شناسایی محتوای باکیفیت بالا در سایت شماست. محتوایی که از قبل کیفیت خوبی دارد و توسط بازدیدکنندگان در حال خوانده شدن است، شانس گرفتن لینک و ارتقای رتبه سایت را بیشتر خواهد کرد.


دومین قدم، غنی‌سازی صفحاتی است که می‌خواهید لینک‌های بیشتری بگیرد. غنی‌سازی یک محتوای باکیفیت، اثرگذاری آن را به نحو چشم‌گیری افزایش می‌دهد و امکان انتشار آن مطلب و گرفتن لینک‌های جدید را فراهم می‌سازد. می‌بایست از هر فرصتی برای افزودن تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، آزمون‌ها، فیلم‌ها یا موارد دیگر، استفاده کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر