صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

کشتی ایرانی چرا در سنگاپور به گل نشست؟

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود.
کد خبر : 490334

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در مورد آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود، کمیته اضطرار سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله تشکیل شد و اقدامات عملیاتی نجات را تحت کنترل گرفته است.


 بدنه شناور به علت فشار وارده بر سازه آسیب دیده است


وی ادامه داد: در این سانحه بدنه شناور به علت فشار وارده بر سازه آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه شناور به وجود نیامده است و در عین حال اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارده و چگونگی اقدام برای نجات شناور از سوی شرکت مربوطه در حال انجام است.


 اولویت اصلی در حال حاضر عملیات نجات کشتی است


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در حال حاضر با عملیات نجات کشتی است، تاکید کرد: به همین علت شرکت مالک در حال رایزنی با شرکت های salvage بومی منطقه بوده و در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.


اسلامی افزود: از آن جا که محل بروز سانحه در آب های کشور اندونزی است، سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری های لازم را از طریق سازمان های مسئول دریایی کشور این کشور و براساس قوانین و فرآیند های بین المللی به منظور تسریع در صدور مجوزهای لازم جهت اعزام تیم نجات انجام داده است.


تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه از همان ساعات ابتدایی


به گفته وی بر اساس مفاد کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب ۱۳۵۳ه ش، کشور ایران به عنوان کشور صاحب پرچم شناور، از همان ساعات ابتدایی بروز سانحه با تشکیل تیم  بررسی سانحه نسبت به تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه پرداخت و تیم مربوطه پس از انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی سانحه را مطابق با استانداردهای بین المللی برای تعیین علل بروز سانحه و ریشه یابی آن به عمل آورد و همچنین گزارش مبسوط آن را با اشاره به اقدامات فنی و عملیاتی بازدارنده به منظور عدم وقوع سوانح مشابه تهیه خواهد کرد.


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های لازم توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی پس از شناورسازی به حوضچه خشک جهت انجام تعمیرات لازم و ورود به عملیات بازرگانی اعزام خواهد شد تا با هماهنگی و نظارت این سازمان به عنوان مسئول پرچم و موسسه رده بندی، در کمترین زمان ممکن عملیات بازرگانی خود را از سر گیرد.


به گزارش فارس روز 22 اردیبهشت امسال یک فروند از کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هنگام عبور از تنگۀ سنگاپور به علت مشکلات فنی به گل نشست؛ بر اساس اعلام روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی حادثه دیده تحت پوشش حمایتی همه بیمه‌نامه‌های معتبر بین‌المللی است. 


انتهای پیا/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر