صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴

ارتش سوریه محاصره پایگاه هوایی «حلب»‌ را درهم شکست

منابع خبری سوری اعلام کردند ارتش و متحدان نظام سوریه موفق شدند یک پایگاه هوایی در حلب را از محاصره گروه داعش درآورند و خدمه نظامی داخل آن را آزاد کنند.
کد خبر : 49009

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «رویترز»، رسانه‌های محلی گزارش کردند که نیروهای دولتی سوریه توانستند کنترل پایگاه نظامی «کویروس» واقع در شرق حلب را در اختیار بگیرند.


این موفقیت، مهم‌ترین پیروزی ارتش و نیروهای متحد نظام سوریه از آغاز حمله نیروی هوایی روسیه به مواضع داعش در مناطق مختلف این کشور است. حملاتی که حدودا یک ‌ماه و نیم پیش آغاز شده است.


از سوی دیگر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، به‌ دنبال این موفقیت، به فرمانده پایگاه هوایی به‌ دلیل مقاومت وی و نیروهایش در این دو سال و نیز سربازانی که توانسته‌اند محاصره را بشکنند، تبریک گفته است.


در این حال خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش کرد: «سرگئی لاوروف»، وزیر امورخارجه روسیه، مبارزه با خطر تروریسم از جمله داعش را اولویت اصلی برای جامعه بینالمللی خواند و اظهار کرد فقط با تعامل می‌توان این خطر را رفع کرد.


«لاوروف» در پایان دیدارش با «صباح الصباح» وزیر امورخارجه کویت خاطرنشان کرد: «داعش» و دیگر گروه‌های تروریستی نه فقط سوریه و عراق بلکه دیگر کشورهای منطقه از جمله کویت را تهدید می‌کنند.


وی افزود: ما معتقدیم که فقط به‌طور مشترک و با هماهنگی بر اساس حقوق بین‌المللی می‌توان بر این شر پیروز شد.


از شهر «لاذقیه» سوریه نیز خبر می‌رسد به‌دنبال حمله موشکی روز گذشته (سه‌شنبه) به این شهر، 10 نفر کشته و 48 نفر زخمی شده‌اند.


پیشتر گزارش شده بود که شبه‌نظامیان دو موشک دست‌ساز به «لاذقیه شلیک کرده‌اند. یکی از این موشک‌ها در محله «اوقاف» و دیگری در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس منفجر شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش سوریه
ارسال نظر