صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای:

مسئولان اجرایی باید به رأی 24 خرداد معتقد باشند/ ترکیب جدید مذاکره‌کنندگان نشانه اراده قاطع ایران برای تعامل سازنده با جهان است

رئیس جمهوری گفت: در زمینه هسته‌ای هرچه نظرسنجی داشته‌ایم، بالای 80 درصد مردم از مذاکرات حمایت می‌کنند این خیلی مهم است که اکثریت قاطع مردم از مسیر دولت حمایت می‌کنند.
کد خبر : 4900

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در همایش «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای» که با حضور استانداران، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه و سفرای کشورهای منطقه در ایران برگزار شد، اظهار کرد: اگر عنایت حق را نداشتیم و اگر آن سرمایه‌ها را نداشتیم، نمی‌توانستیم به توفیق مورد نظر دست یابیم.


وی با بیان اینکه «امروز مرکز آمار کشور اعلام کرد که تورم 12 ماهه به 15.2 درصد رسیده است»، ادامه داد: وعده‌ای که ما برای سال 93 به مردم داده بودیم این بود که تلاش کنیم تورم را به 25 درصد برسانیم. ما تورم بالای 40 درصد را امروز به زیر 16 درصد رساندیم. بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضوری یا کتبی برای ما نوشته‌اند که کار این دولت شبه معجزه است. این معجزه متعلق به ملت ایران است زیرا دولت که خادم است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم ایران در یکسال و نیم قبل کاری بسیار عظیم و بزرگ انجام داده اند، در سال 91 و 92 رشد اقتصادی کشور در مجموع منهای نه درصد بوده است. چه کسی فکر می کرد منهای 9 در دو سال را بتوانیم به رشد مثبت برسانیم. ما رشد چهار درصدی 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته داشتیم تا پایان سال آن چه پیش بینی می شود، رشد مثبت است.
روحانی ادامه داد: بنابراین و عده‌ای که به مردم داده بودیم، بهبود معیشت بود و این که بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و کشور در مسیر رشد و توسعه جامع و همه‌جانبه قرار گیرد.


اگر کسی 24 خرداد را قبول ندارد در یک سمت دیگری خدمت کند


وی با بیان اینکه «سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه ماست»، اظهار کرد: به همه استانداران یک بار دیگر اعلام می‌کنم که تمام مسئولان اجرایی که زیر نظر شما هستند، البته از نظر ما این جناح و آن جناح، این حزب یا آن حزب فرق نمی کند، هر جناحی بیشتر به ملت خدمت کنند، آن جناح از نظر ما برتر است. عنوان، مارک، این و آن و الف و ب برای ما مطرح نیست. هیچ خادمی را حق نداریم از خدمت محروم کنیم.


رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه «مسئولان اجرایی باید مسئولانی باشند که به رأی مردم در 24 خرداد 92 معتقدند»، گفت: اگر کسی اعتقاد به رأی مردم ندارد، می‌تواند در کشور کار و فعالیت کند اما نمی‌تواند مدیر سطح بالای کشور باشد یعنی مردم قبول نمی‌کنند، مردم گفته‌اند نظر ما این است.
روحانی اظهار کرد: به سوابق افراد، وابستگی سیاسی و جناحی افراد کار ندارم؛ اما مسئولان باید به رأی مردم اعتقاد داشته باشند و اگر کسی 24 خرداد و رأی مردم را قبول ندارد در یک سِمت دیگری خدمت کند. حالا سمت که بسیار است. حالا یک جای دیگری، مکان دیگری، پست دیگری خدمت کند؛ اما اگر بخواهد مسئول رده بالای کشور باشد این قابل قبول نیست. مردم این را نمی‌پذیرند چون همه ما بار بسیار سنگینی را بر دوش گرفته‌ایم.
در تمام نظرسنجی‌ها، بالای 80 درصد مردم از مذاکرات حمایت می‌کنند


روحانی درباره سیاست خارجی با تأکید بر اینکه «مذاکرات هسته‌ای در چارچوب منافع و عزت ملت ایران به پیش می‌رود»، اضافه کرد: من همین جا از زحمات شبانه‌روزی سربازان خط مقدم دیپلماسی سپاسگزاری و تشکر می‌کنم، ملت ما در برابر این مجاهدان خط مقدم، هم حمایت و هم به بیانی تشکر می‌کنند. در زمینه هسته‌ای هرچه نظرسنجی داشته‌ایم، بالای 80 درصد مردم از مذاکرات حمایت می‌کنند این خیلی مهم است که اکثریت قاطع مردم از مسیر دولت حمایت می‌کنند.


اجلاس دوروزه «اقتصاد مقاومتی در روابط منطقه‌ای» از صبح امروز با حضور وزیر کشور، ‌وزیر اطلاعات و مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه آغاز به کار کرد.


این اجلاس که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برقرار است، فردا به کار خود پایان می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر