صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

خیز ایران برای صدرنشینی در آزادی؛ کی‌روش در تنگنای انتخاب بازیکن

تیم‌های ملی فو‌تبا‌ل ایران و ترکمنستان در هفته هفتم ر‌قا‌بت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه فردا پنج‌شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.
کد خبر : 48994

به گزارش‌خبرنگار ورزشی آنا، زنگ آغاز مسابقات انتخابی جا‌م جها‌نی 2018 روسیه ساعت 15 فردا در گروه D به صدا در می‌آید که طی آن تیم ملی کشورمان در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی ترکمنستان است.


این بازی در حالی قرار است برگزار شود که در گروه D، تیم عمان با 5 بازی و کسب 11 امتیاز در صدر این گروه قرار دارد و شاگردان کارلوس کی‌روش با یک بازی کمتر و 8 امتیاز در مکان دوم گروه ایستاد‌ه‌اند.


با توجه به استراحت عمانی‌ها در این هفته، تیم ملی کشورمان این فرصت را دارد که با پیروزی خانگی در برابر ترکمنستان صدر جدول را از این تیم پس بگیرد و با خیالی آسوده‌تر برای بازی مقابل گوام راهی این کشور شود. البته نباید تیم ملی را در بازی فردا از پیش برنده بدانیم چرا که در بازی رفت هم به رغم تمام پیش‌بینی‌ها، شاگردان کی‌روش تنها با کسب یک امتیاز خاک ترکمنستان را ترک کردند.


در این میان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که دیدار با ترکمنستان را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌،موضوع مصدوم، محروم و غایب تیم ملی است که دست کادر فنی برای انتخاب بازیکنان را بسته‌ است. قبل از آغاز اردوی تیم ملی سیدجلال حسینی به خاطر مصدومیت به تیم ملی دعوت نشد. سپس نوبت به منتظری و آزمون رسید تا با مصدومیت در دیدارهای باشگاهی خود، فرصت حضور در این دیدارفردا را از دست بدهند.


آندرانیک تیموریان و سعید عزت‌اللهی که ویزای گوام آنها دچار مشکل شده است به روسیه و قطر رفتند تا مشکل روادید خود را حل کنند. بنا‌بر‌این به نظر می‌رسد که این دو بازیکن برای دیدار مقابل ترکمنستان غایب باشند. مهدی طارمی نیز به دلیل دو اخطاره بودن به دیدار مقابل ترکمنستان نخواهد رسید. تا در خط حمله نیز تیم ‌ملی دچار مشکل باشد.


به رغم تمام مشکلاتی که تیم ملی برای بازی با ترکمنستان و گوام پیش رو دارد باید از این دو بازی امتیازات لازم را کسب کند چرا که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های حاضر در این گروه، ناکامی در نتیجه‌گیری در این دو بازی می تواند وضعی را رقم بزند که آنها خیلی زود مجبور به خداحافظی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد.


همچنین در دیگر بازی این گروه هند و گوام نیز در ورزشگاه سریکانتیراو شهر بنگلور مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.





انتهای پیام/

برچسب ها: ترکمنستان ایران
ارسال نظر