صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرد

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست غیر رسمی کمیته اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت، پرتاب ماهواره به‌وسیله ایران به فضا را نقض این قطعنامه ادعا کرد.
کد خبر : 489746

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نمایندگی واشنگتن در سازمان ملل متحد بامداد امروز و در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی علیه برجام و برنامه موشکی ایران، تهران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرد. 


دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با ادعای اینکه پرتاب ماهواره به فضا به‌وسیله ایران در ماه گذشته نقض قطعنامه شورای امنیت در تأیید برجام بود، مدعی شد ایران همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد نیز ادامه می‌دهد.


نشست غیررسمی متخصصان و کارشناسان کمیته اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت به درخواست واشنگتن و چند ساعت بعد از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با مسئولان رژیم صهیونیستی و همچنین تماس تلفنی با وزیر امور خارجه استونی برگزار شد.


نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست گفت که موضوع پرتاب ماهواره از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌میان کشانده و آن را نقض قطعنامه شورای امنیت در تأیید برجام دانسته، زیرا این قطعنامه از ایران می‌خواهد هیچ فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای قابلیت حمل تسلیحات اتمی انجام ندهد.


در این بیانیه با ادعای بی‌اساس «تروریستی» بودن سپاه، آمده است: نقش اصلی آن در برنامه فضایی ایران، ادعای پوچ ایران مبنی بر ماهیت مسالمت‌آمیز برنامه فضایی آن را پایان داد. این برنامه مسالمت‌آمیز نیست.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر