صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

همایش ملی تازه های سلولی - مولکولی در واحد پرند برگزار شد

مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی با شعار تقویت انگیزش برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد زمینه ارتباط با صنعت در راستای تولید علم و دستیابی به فناوری نوین و علوم زیستی در سالن علامه طباطبایی واحد برگزار شد.
کد خبر : 48948

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد قمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و تمامی دانشمندانی که در راه اعتلای علم و دانش به درجه رفیع شهادت نائل شدند با توجه به حدیثی از پیامبر با مضمون«خدایا علم مرا زیاد کن» گفت: بحث علم و دانش جزء دستورات اولیه اسلام است. خون و قلم دو عنصر سازنده تاریخ هستند. بنابراین تفکر و اندیشه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. در این راستا برگزاری همایش های علمی بسیار مفید و سازنده خواهد بود.


دکتر علیرضا ایرانبخش دبیر این همایش نیز با ابراز خرسندی از برگزاری آن بیان کرد: علوم سلولی مولکولی در زیست شناسی مدرن از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است. این علم در مدت کوتاهی به یکی از علوم استراتژیک جهان تبدیل شده است. جایگاه علم سلولی و مولکولی در کشورهای پیشرفته با جایگاه فعلی این رشته در ایران بسیار متفاوت است که بی‌شک نیازمند تلاش بسیار برای جبران کاستی ها است و لزوم تغییر نگرش از تولید دانش محض به سمت کاربردی نمودن این علم به شدت احساس می‌شود.



دبیر دومین همایش ملی تازه های سلولی- مولکولی گفت: خداوند را شاکرم که فرصت دیگری برای تبادل اندیشه های علمی و انتقال تجربیات ناب پژوهشی صاحب نظران و تلاشگران عرصه علم و تلاش فراهم شد تا تحقیقات صورت گرفته در حیطه علوم سلولی و مولکولی در سطح ملی توسط پژوهشگران گرانقدر و استادان صاحب نظر با همفکری و هم افزایی کامل مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و امیدوارم گامی موثر در راستای ارتقای سطح کیفی پژوهش تا رسیدن به مرز دانش در کشور برداشته شود.


ایرانبخش:‌ علوم سلولی مولکولی در زیست شناسی مدرن از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است. این علم در مدت کوتاهی به یکی از علوم استراتژیک جهان تبدیل شده است. جایگاه علم سلولی و مولکولی در کشورهای پیشرفته با جایگاه فعلی این رشته در ایران بسیار متفاوت است که بی‌شک نیازمند تلاش بسیار برای جبران کاستی ها است و لزوم تغییر نگرش از تولید دانش محض به سمت کاربردی نمودن این علم به شدت احساس می‌شود

معاون پژوهش و فناوری واحد پرند و دبیر علمی دومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی هم گفت: این همایش در حوزه علوم سلولی و مولکولی با گرایش‌های مختلفی است که تقریبا تا سال 91 برگزار نشده بود و این دومین همایش خواهد بود که در علوم سلولی مولکولی با گرایش‌های مختلف برگزار می‌شود. این همایش می‌تواند کمک شایانی به یافتن ارتباطات بین رشته‌ای در این حوزه کند و حتی همکاری‌های بین متخصصان، دانشجویان و پژوهش‌گران را برقرار کند تا آنان بتوانند یافته‌های علمی خودشان را با ارائه در همایش علوم سلولی و مولکولی معرفی کنند.


دکتر سعید ذاکر بستان آباد بیان کرد: هدف ما از برگزاری همایش معرفی دستاوردها جدید پژوهشی و امکان ایجاد زمینه تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی جدید در این حوزه است که این مهم در همایش دوم نیز به شکل امکان تبدیل علم به ثروت در نشست فناوری شکلی جدید به این ارتباطات علمی داد تا دانشجویان عزیز اهتمام بیشتری در این حوزه تاثیرگذار در علم پزشکی و علوم پایه پزشکی داشته و به سمت فناوری‌های نو حرکت کنند. زندگی صنعتی– شهری انسان امروزی، او را مجاب کرده تا برای بقای بهتر در طبیعت در علوم پیشرفت کند و به ویژه با علوم جدید در حفظ حیات سالم برای خویش و محیط زیست گام بردارد.


وی گفت: از اهداف بعدی همایش، ایجاد ارتباط بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و موسساتی است که در این علوم فعالیت دارند تا یکدیگر را بشناسند و بتوانند همکاری مشترک داشته باشند و گامی در راستای اهداف علمی کشور برداشته شود. برای انجام کارهای مشترک بین چند موسسه و مرکز تحقیقاتی شناخت‌ها در این گونه همایش‌ها صورت می‌پذیرد.



در ادامه جلسه استادان دکتر محمود جدی تهرانی، دکتر حسین بهاروند، دکتر مسعود هوشمند به سخنرانی پرداختند.


این همایش در دو روز در هفت محور و کارگروه علمی «ژنتیک، بیوشیمی و بیماری‌های متابولیک»، «علوم سلولی، مولکولی و تکوینی»، «فیزیولوژی و فارماکولوژی»، «نانوبیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی»، «سلول‌های بنیادی، کشت سلول و بافت»، «هماتولوژی، آناتومی، پاتولوژی و انکولوژی» و «میکروبیولوژی، ایمونولوژی و پروبیوتیک» برگزار می شود.



همچنین در جلسه اختتامیه روز چهارشنبه از دکتر احمد مجد به عنوان محقق پیشکسوت علوم سلولی و مولکولی کشور تجلیل خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر