صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور؛

تصمیم‌ها برای کنترل رکود اقتصادی ناشی از کرونا در صنعت گردشگری ابلاغ شود

نمایندگان در تذکراتی به مسئولان اجرایی کشور خواستار اتخاذ و ابلاغ فوری تصمیمات ویژه برای جلوگیری از رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور شدند.
کد خبر : 489292

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی اصغر یوسف‌نژاد در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.


- تذکر علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر به وزیر کشور: چرا پاسخ لازم درباره اتهام به آب انداختن مهاجران افغان توسط مرزداران ایرانی را نمی‌دهید.


- تذکر سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: علت بی‌توجهی به ساماندهی صنایع دستی روستایی و معرفی و ثبت آثار تاریخی و آماده نمودن زیرساخت‌های مناطق گردشگری گرمی مغان چیست؟


- تذکر داود محمدی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش: تسریع در اعمال ضریب 1.2 پیرامون احکام حقوقی کارگزینی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی که با کمال تأسف از سال 88 علیرغم پیگیری‌های به عمل آمده اعمال نشده است. همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم نظارت بر قیمت‌ها و فرآیند لجام گسیخته بهای خودرو و مسکن.


- تذکر شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان، بردسیر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم شفافیت در خصوص عدم پرداخت یارانه معیشتی به افراد تحت پوشش و عدم پرداخت تسهیلات به مردم بیکار شده ناشی از شیوع ویروس کرونا. همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت وجود شرایط نابسامان در بازار خودروی داخلی.


- تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر بهداشت و درمان: چرا به تعهد خود در جذب نیروهای پرستار که در مقابله با ویروس کرونا کمک کردند، اقدام نمی‌کنید.


- تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر به وزیر بهداشت و درمان: تسریع در پرداخت مطالبات بیمارستان 9 دی خمینی‌شهر. همچنین تذکر به ریاست جمهوری: لزوم توجه به وضعیت معیشتی مردم در شرایط افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی که زندگی آنان را مختل کرده است.


- تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه به وزیر مسکن و شهرسازی: لزوم اعطای تسهیلات و تأمین زمین برای ساخت مسکن برای جوانان و اقشار مختلف در شهرستان فردوس. همچنین تذکر به وزیر کشور: لزوم تسریع در اعلام دو بخش باغستان اسلامیه در شهرستان فردوس.


- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: لزوم تسریع در احتساب سه چهارم خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه در جنگ در نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از تضییع حق رزمندگان ایثارگر و مشمولیت آنها از حق ایثارگری و استفاده از یک مقطع تحصیلی طبق سنوات گذشته. همچنین تذکر به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم اتخاذ و ابلاغ فوری تصمیمات ویژه برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان به عنوان نماد و آیینه تمام نمای صنعت گردشگری ایران با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی بدون بهره و معافیت مالیاتی در بازگشایی مراکز گردشگری با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی.


- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات به وزیر راه و شهرسازی: چرا بدون کار کارشناسی 60 درصد پست‌های سازمانی اقلیم‌شناسی به ارگان‌های دیگر واگذار شده است و کارکنان رسمی این مرکز به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند. همچنین تذکر به وزیر نیرو : با توجه به بارندگی‌های مکرر در فصل بهار چرا اقدامات لازم در خصوص بهینه‌سازی مسیل‌های سیلاب انجام نمی‌شود. همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزرای آموزش و پرورش، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، خارجه، بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، راه و شهرسازی، علوم و تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، نفت، ورزش و جوانان و کشور: چرا کارشناسان معاهدات بین‌المللی وزارتخانه‌های مختلف پیش‌نویس معاهدات را به طور کامل مطالعه و کارشناسی نمی‌کنند که این بی‌دقتی باعث زیر سوال رفتن داشته‌های تاریخی ما شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر