صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک- مقصودی تشریح کرد؛

جزئیات راه‌اندازی کلاس‌های آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی آباده‌ طشک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده طشک با بیان اینکه قبل از پایان تعطیلات نوروزی کلاس‌های مجازی را فعال کردیم، گفت: «سبک آموزش مجازی با تلاش گروه پشتیبانی به استادان این مرکز دانشگاهی آموزش‌ داده شد.»
کد خبر : 488827

اکبر مقصودی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره راه‌اندازی کلاس‌‌های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده‌طشک اظهار کرد: «از ابتدای صدور بخشنامه راه‌اندازی کلاس‌های مجازی ابتدا بر خودمان فرض گذاشتیم که دانشجویان را برای برگزاری کلاس‌ها از نظر ذهنی آماده کنیم و آموزش‌های لازم را به استادان بدهیم؛ چرا‌که این نوع سبک آموزشی یعنی آموزش به سبک مجازی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی به این حجم انجام می‌شد.»


راه‌اندازی کلاس‌ها در ایام تعطیلات نوروز


وی افزود: «با توجه به اینکه شیوع کرونا در اوایل اسفند آغاز شد و ما در آغاز ترم جدید قرار داشتیم و بعد از آن نیز تعطیلات سال جدید پیش‌رو بود، آموزش‌ استادان را در سال جدید نیز ادامه دادیم و با این حجم از فعالیت توانستیم کلاس‌ها را در همان روز‌های تعطیلات راه‌اندازی کنیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده‌طشک خاطرنشان کرد: «ابتدای راه‌اندازی این کلاس‌ها مشکلاتی از قبیل اینکه برخی از دانشجویان اینترنت، لپ‌تاپ و یا تبلت نداشتند و تهیه این اقلام آموزشی زمان‌بر بود و با توجه به این مسائل نمی‌توانستیم به دانشجویان برای تهیه وسایل فشار بیاوریم با برنامه‌ریزی و کمک خود دانشجویان و سایت موجود در دانشگاه که در اختیار آنان قرار دادیم، توانستیم این کلاس‌ها را راه‌اندازی کنیم.»


مقصودی درباره مشکل استادان گفت: «مشکل آنان بیشتر از نوع آموزشی و آشنانبودن به سبک آموزش مجازی بود که با تلاش نیروهای پشتیبان در مرکز استان و سازمان مرکزی به‌تدریج آموزش‌های لازم را کسب کرده و مهارت لازم را برای برگزاری این کلاس‌ها به‌دست آوردند.»


وی با بیان اینکه گروه پشتیبان کلاس‌های مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده‌طشک متشکل از چهار نفر بود، اظهار کرد: «گروه پشتیبان از طریق گروه‌های آموزشی که برای آموزش استادان از سوی سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان تشکیل شده بود، آموزش‌های لازم را اخذ و در اختیار استادان قرار می‌دادند.»


این مسئول افزود: «با توجه به ویژگی‌های این ناحیه که روستا و شهر است و این مرکز دانشگاهی در یک بخش روستایی کوچک قرار دارد و دانشجویان ما با توجه به این ویژگی‌ها زیرساخت‌های لازم برای حضور در کلاس‌های مجازی از قبیل دستگاه تبلت، لپ‌تاپ و یا اینترنت پر‌سرعت را نداشتند از آنان درخواست کردیم با رعایت حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برای حضور در کلاس‌های مجازی در دانشگاه حضور پیدا کنند.»


این استاد دانشگاه در پاسخ به خبرنگار آنا درباره وضعیت اینترنت منطقه گفت: «زمانی که در اوج مصرف قرار می‌گیریم یعنی حول و حوش ساعت ۳ و ۴ بعد‌از ظهر اتصال به اینترنت دشوار است که بعد از گذشت یک ساعت برطرف می‌شود با این‌حال کندی اینترنت در برگزاری کلاس‌های مجازی کار را دشوار می‌کند.»


استقبال دانشجویان از کلاس‌های مجازی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده‌طشک درباره کارایی کلاس‌های مجازی اظهار کرد: «با توجه به‌ شرایط موجود که در آن قرار دادیم و وضعیت ناگهانی که پیش آمد و ابتدای کار هیچ آموزشی نبود، باید گفت که سازمان و همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موفق عمل کردند و با توجه به اینکه برخی از دانشجویان این مرکز شاغل بودند و در ترم حضوری خود سه یا چهار جلسه غیبت داشتند از کلاس‌های مجازی استقبال خوبی شد به‌طوری‌که بر اساس آمار حضور دانشجویان بالای ۸۰ درصد است؛ چراکه در بدو تشکیل کلاس‌ها با تک‌تک دانشجویان در این رابطه صحبت کردیم و آنان را در برابر وضع موجود توجیه کردیم.»


تهیه اقلام مورد نیاز با هزینه شخصی


مقصودی درباره اقدامات این مرکز دانشگاهی برای مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: «با نامه‌نگاری‌هایی که با دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان  داشتیم و با راهنمایی‌هایی که کردند از مراکز طرف قرارداد با دانشگاه ماسک و وسایل ضدعفونی‌کننده با هزینه شخصی خودمان تهیه کرده و در اختیار کارمندان این مرکز قرار دادیم.»


این مقام مسئول یادآور شد: «با توجه به کوچک بودن این مرکز و کم‌بودن تعداد کارمندان سعی کردیم بر اساس دستورالعمل‌ها رفتار کنیم و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و براساس همین ویژگی‌ها در تولید ماسک و راه‌اندازی نقاهتگاه هیچ مسئولیتی بر عهده این مرکز دانشگاهی گذاشته نشد.»


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر