صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

زیان 1000 میلیارد تومانی صنعت بیمه ناشی از افزایش دیه

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران با اشاره به افزایش نرخ دیه در سال گذشته گفت: این اتفاق موجب زیان 1000 میلیارد تومانی صنعت بیمه در سال 93 شد و این اتفاق زنگ خطری برای این صنعت بیمه است.
کد خبر : 48864

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، علی اکبر اولیا در چهارمین کنفرانس حوادث رانندگی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: با توجه به وقوع ۱۹۲ هزار تصادف در سال ۹۳ متوسط خسارت پرداختی برای هر تصادف از یک و نیم میلیون تومان در سال ۸۸ به ۶ میلیون تومان در سال گذشته افزایش یافت. در واقع حق بیمه در این زمان دو برابر افزایش داشت، درحالی که خسارات ۴ برابر رشد داشته است.


وی تصریح کرد: از مجلس تقاضای بازنگری قانون بیمه شخص ثالث را داریم تا با تدوین قانونی جامع، میزان تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.


اولیا با بیان اینکه بر خلاف کاهش حوادث جاده‌ای میزان خسارات بسیار افزایش یافته است، ادامه داد: تعیین نظام منصفانه قیمت گذاری با توجه به ریسک و عدم دخالت مستقیم دولت در قیمت گذاری، بازنگری در استانداردهای ساخت جاده و خودرو، مقابله با تخلف و تقلب در صنعت بیمه و ایجاد یک نهضت ملی برای کاهش تصادفات از انتظارات صنعت بیمه است.


دبیرکل سندیکای بیمه گران بیان کرد: اکنون 10 درصد حق بیمه‌ها به وزارت بهداشت و 5 درصد به نیروی انتظامی پرداخت می‌شود که امیدواریم این کمک‌ها به شکل‌گیری نهضتی اجتماعی برای کاهش تصادفات جاده‌ای منجر شود.


وی اضافه کرد: امیدواریم علاوه بر ایجاد سازوکاری مناسب برای رفع مشکلات صنعت بیمه، استانداردهای جاده نیز بازنگری شوند تا به تبع کاهش میزان خسارات، حق بیمه‌ها نیز کاهش یابند.


اولیا با بیان اینکه کاهش نرخ حق بیمه موجب رغبت بیش‌تر مردم برای دریافت پوشش بیمه‌ای می‌شود، خاطر نشان کرد: میزان کل تصادفات از 702 هزار فقره تصادف در سال 86 به حدود 350 هزار فقره تصادف در سال 93 رسیده است. هرچند که میزان تصادفات کاهش یافته و میزان تلفات جاده‌ای نیز به 17 هزار نفر در سال گذشته رسید، اما میزان خسارات بسیار افزایش پیدا کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت بیمه
ارسال نظر