صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
کنفرانس خبری مشترک

کری: از تلاش انگلیس در مذاکرات هسته‌ای تشکر می‌کنم/ هاموند: «بشار اسد» باید در دوره انتقالی از صحنه خارج شود

وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود گفت از شرکای خود در انگلیس به‌دلیل حمایت‌ و تلاش‌هایشان در توافق هسته‌ای ایران بسیار سپاسگزاریم.
کد خبر : 48851

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا با بیان روابط و همکاری‌های نزدیک آمریکا و انگلیس گفت: ما همچون گذشته تلاش‌های نزدیکی در تقریبا همه موضوعات که امروز جهان با آن مواجه است، داریم. ما در تلاش برای مقابله با داعش شریک هستیم و همکاری نزدیکی در قبال سوریه داریم تا بتوانیم فرایندی سیاسی با هدف پایان این فاجعه انسانی ایجاد کنیم. ما این هفته به وین می‌رویم جایی که امیدواریم بتوانیم این فرایند را تسریع بخشیم.


وزیر امورخارجه آمریکا افزود: برنامه جامع اقدام مشترک توافقی بین‌المللی بود. اعضای دائم شورای امنیت در گروه 5+1 بسیار همکاری موثری داشتند و اگرچه مشکلاتی با روسیه و با چین در موضوع یا موضوعاتی وجود داشت ولی همه در این موضوع متحد بودیم که باید اهمیت این موضوع تصریح شود و در این لحظه یا هر لحظه دیگری کشوری دیگر به سلاح هسته‌ای دست نیابد.


«فیلیپ هاموند» در این نشست در ابتدا به بیان روابط و همکاری‌های نزدیک و عمیق دو کشور پرداخت و آن را نشانه روابط بسیار خوب لندن و واشنگتن در همه زمینه‌ها دانست.


وی درباره سوریه گفت: همان‌طور که «کری» وزیر امورخارجه گفت ما دوباره این هفته در وین ملاقات می‌کنیم تا برای به پیش بردن آرام طرف‌ها به جلو و گروه تماس بین‌المللی در مسیر راه‌حل سیاسی برای حل جنگ داخلی در سوریه تلاش کنیم که البته این اقدام به همه اجازه می‌دهد تا روی تهدید واقعی مقابله با گروه «داعش» تمرکز کنیم. ما تنها در صورتی می‌توانیم چنین کنیم که جنگ داخلی بلندمدت (سوریه) را حل کنیم و نظر ما آن است که «بشار الاسد» باید در فرایند انتقالی از صحنه خارج شود.


وزیر امورخارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر گفت: پاسخ قطعی به اینکه آیا عامل انفجار بمب بود یا نه را هیات قانونی بررسی لاشه هواپیما خواهد داد و این تحت کنترل ما نیست. مصری‌ها، روس‌ها در موضعی بسیار قوی‌تر برای پاسخ به این سوال هستند.


وی افزود: نتیجه‌گیری‌ها و تصمیمات اتخاذ شده ما بر طبق بررسی همه اطلاعات موجود که برخی از آن‌ها علنی و عمومی و برخی از آن‌ها داده‌های اطلاعاتی است، اتخاذ شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر