کرونا چه تاثیری روی رسانههای خبری داشته است؟
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، سایتها و رسانههای خبری عمدتا از دو روش اصلی برای درآمدزایی استفاده میکنند. اولین روش، تبلیغات است. این رسانههای خبری در وبسایت خود فضایی برای تبلیغات بنری و نیتیو دارند و با همکاری یکتانت و ارتباط با تبلیغکنندگان، بنرهای تبلیغاتی کسبوکارهای مختلف را در این فضای تبلیغاتی به نمایش گذاشته و از این طریق کسب درآمد میکنند.
روش دیگر انتشار رپورتاژ آگهی است. این رسانههای خبری با انتشار رپورتاژهای آگهی سایر کسبوکارهای آفلاین و آنلاین میتوانند درآمد کسب کنند. هرچند روشهای دیگری هم برای درآمدزایی این خبرگزاریها وجود دارد اما مهمترین آنها برای درآمدزایی وبسایتهای خبری، انتشار رپورتاژ آگهی و تبلیغات نیتیو و همسان در فضای وبسایت است.
بااینحال انتشار رپورتاژهای آگهی کسبوکارهای مختلف آفلاین و آنلاین در وبسایتهای خبری به خاطر بحران کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است. مشکلات اقتصادی، رکود و کاهش گردش مالی در اقتصاد منجر شده تا کسبوکارها برای صرفهجویی در هزینهها، بودجه تبلیغات خود را کاهش دهند. از این رو بسیاری از کسبوکارها برای انتشار رپورتاژهای آگهی دیگر هزینه نمیکنند و تمایلی به استفاده از تبلیغات همسان و بنری هم ندارند. به همین دلیل میزان انتشار این رپورتاژها و تبلیغاتها کاهش پیدا کرده است.
همچنین خود وبسایتهای خبری هم به دلیل آنکه برای رعایت نکات بهداشتی، اکثرا دورکار شدهاند و مثل سابق امکان برگزاری جلسات و گردهماییها را ندارند، به روز نگه داشتن وبسایت برایشان به یک چالش جدی تبدیل شده و با کاهش بازدید از صفحات مواجه شدهاند.
بحران کرونا برای خبرگزاریها و رسانهها فرصتی هم ایجاد کرده است. چرا که در تعطیلات عید نوروز به ویژه در دو هفته اول فروردین، معمولا خبرگزاریها با افت شدید درآمد روبهرو میشوند. در این زمان درآمد آنها تا یک سوم و یک چهارم کاهش پیدا میکند. اما در سال ۹۹ به دلیل داغ بودن اخبار کرونا در تعطیلات عید نوروز، این رسانهها خیلی با افت درآمد روبهرو نشدند. در حقیقت در دو هفته اول فرودین سال ۹۹ نسبت به همین دوره زمانی در سالهای قبل، با افزایش آمار بازدید و سود ناشی از آن روبهرو شدند.
یکتانت حامی رسانههای خبری در بحران کرونا
یکتانت همواره در تلاش بوده تا با تسهیل فرایند تبلیغات بنری، همسان و برقراری ارتباط مناسب میان تبلیغکنندگان و خبرگزاریها برای انتشار رپورتاژهای آگهی، به آنها کمک کند تا روشهای درآمدزایی خود را بهبود دهند. خبرگزاریها با کمک خدمات شرکتهای زیر مجموعه یکتانت میتوانند با افزایش بازدید ماهانه صفحات وبسایت خود، روشهای درآمدی خود را تقویت کرده و بحران کرونا را پشت سر بگذارند.
تبلیغات نیتیو و بنری یکتانت به خبرگزاریها و رسانهها کمک میکند تا کسب درآمد پربارتری داشته باشند. درگذشته یکتانت این رسانههای خبری را به تعدادی تبلیغکننده جهت انتشار رپورتاژ معرفی میکرد، اما درحال حاضر با استفاده از خدمت تریبون که یکی از زیرمجموعههای خدماتی یکتانت است، فرایند تولید و انتشار رپورتاژهای خبری به صورت انحصاری و با همکاری مشترک بین تبلیغکنندگان و خبرگزاریها اجرا میشود. در حقیقت این خدمت، فرایند را برای خبرگزاریها تسهیل کرده و میتوانند با استفاده از آن کسب درآمدهای بیشتری و چالشهای کمتری را تجربه کنند.
در حال حاضر بیش از ۲۰۰ وبسایت فعال در حوزه خبری، عضو تریبون هستند که از این میان ۱۰۰ وبسایت، رسانه انحصاری خبر هستند. همگی این وبسایتها دارای تبلیغات باکیفیت بوده، ورودیهای ارگانیک داشته و دارای مخاطبان متنوعی هستند.
بیشتر بخوانید : تبلیغات کلیکی چیست ؟
همچنین خدمت نجوا، دیگر زیرمجموعهه یکتانت به خبرگزاریها کمک میکند تا مخاطبان را به وبسایتهای خود بازگردانند. رسانههای خبری با استفاده از پوش نوتیفیکیشن نجوا میتوانند اخبار دست اول را به سرعت به دست مخاطبان خود برسانند. از این طریق آنها را به مخاطبان خود نشان دهند و به این ترتیب در انتشار این خبر از سایر رسانهها جلوتر باشند و به همین ترتیب مخاطبان را به وبسایت خود بازگردانند. این اتفاق باعث افزایش بازدید از رسانهها شده و هنگامی که یک رسانه افزایش بازدید و مخاطب داشته باشد، تمامی کانالهای درآمدی آن پربارتر میشود و میتواند پس از افزایش مخاطبان، از خدمت پوش نوتیفیکیشن نجوا برای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی هم استفاده کند. این پوش تبلیغاتی، کمکم درآمد تبلیغاتی رسانههای خبری را افزایش میدهد و این رسانهها میتوانند آن را هم به فرایند درآمدزایی خود اضافه کنند.
یکتانت همچنین با باکسهای مطالب پیشنهادی به رسانههای خبری برای افزایش درآمد خود کمک کرده است. این باکسها به هیچ وجه تبلیغاتی نبوده و هیچ درآمدی به طور مستقیم از آن حاصل نمیشود. این باکسهای مطالب پیشنهادی و مرتبط، اخبار و مقالات مرتبط را به کاربری که به تازگی محتوای مشابه آن را خوانده نشان میدهد. به این طریق گردش کاربر در وبسایت بیشتر شده و مطالب مرتبط دیگر را نگاه میکند. در نهایت از این طریق Page View نسبت به هر کاربر افزایش پیدا خواهد کرد. این بازدید از صفحه نسبت به هر کاربر از عوامل موثر در سئو بوده و میتواند خروجی سایت (Bounce Rate) را کاهش دهد.
بهطور کلی یکتانت به رسانههای خبری کمک کرده تا بتوانند بازدیدکننده بیشتری داشته و Page View ماهانه خود را افزایش دهند. این افزایش بازدید از صفحات، کمک میکند تا تمامی روشهای درآمدزایی این رسانهها پربارتر از قبل شود.
یکتانت همچنان به دنبال آن است تا الگوریتمهای جدیدی را برای این رسانهها طراحی کند تا بتواند به خبرگزاریها و رسانههای خبر کمک کند که پرورنقتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهند. رسانههای خبری با کمک این الگوریتمها میتوانند مستقل شده، از تعدیل نیرو فاصله گرفته و با قدرت به جلو ادامه دهند.
بیشتر بخوانید : تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست ؟
انتهای پیام/
انتهای پیام/