صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

روبات‌های واتس‌اپ اطلاعات کاربران را بررسی می‌کنند

موسسه‌ای تحقیقاتی می‌خواهد با همکاری واتس‌اپ کاربران مبتلا به بیماری کرونا را شناسایی و موقعیت مکانی آن‌ها را مشخص کند.
کد خبر : 487754

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فون آرنا، بعد از فیسبوک حالا نوبت به واتس‌اپ رسیده تا از ظرفیت‌های خود برای شناسایی و ردیابی کاربران مبتلا به ویروس کووید-19 استفاده کند. این پیام‌رسان اعلام کرده در قالب پروژه‌ای مشترک با موسسه تحقیقاتی Poynter از این پس به وسیله روبات‌های هوشمند خود اطلاعات کاربران را رصد و برای ردیابی ویروس کرونا از آن‌ها استفاده می‌کند.


موسسه تحقیقاتی Poynter از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون 1 میلیون دلار برای اطلاع‌رسانی صحیح در مورد این بیماری اختصاص داده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند برخی از مردم به علت آگاهی نداشتن از خطرات انتقال ویروس کووید-19 به دیگران از آشکارسازی بیماری خود امتنا می‌کنند. از همین رو شرکت‌های فناوری که ارتباط نزدیکی با زندگی کاربران دارند می‌خواهند این افراد را شناسایی و آن‌ها را به رعایت نکات ایمنی تشویق کنند.


واتس‌اپ در قالب خدمات ویژه کرونا شماره‌ای را به کاربران معرفی کرده است تا ضمن تماس با آن اطلاعات لازم درباره بیماری را دریافت و یا سوال‌های خود را از کارشناسان بپرسند. این شماره تلفن هم به صورت گویا و هم به صورت ارتباط مستقیم با کارشناسان است.



در ابتدای شیوع بیماری کرونا حجم اطلاعات نادرست و نگران کننده در مورد این بیماری به شدت زیاد بود. بخش اعظمی از این خبرهای جعلی و گمراه کننده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های پرطرفدار منتشر می‌شد. اما اکنون به دلیل اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه از سوی مدیران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ میزان انتشار این خبرهای فریب دهنده به شدت کاهش یافته است.


فیسبوک به عنوان شرکت مادر و صاحب امتیاز واتس‌اپ اعلام کرده است استفاده از برخی از سرویس‌های پیام‌رسان واتس‌اپ در سه ماه گذشته تا 50 درصد بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود این افزایش آمار همچنان ادامه داشته باشد. گروه‌های پشتیبانی فیسبوک تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات به موقع رضایت کاربران را در سطح مطلوبی حفظ کنند.


البته با وجود تلاش‌های گسترده نباید این موضوع را نادیده گرفت که نظارت بر مکالمه‌های روزمره کاربران هرچند برای مبارزه با بیماری کرونا باشد نوعی نفوذ در حریم خصوصی بوده و کاربران زیادی در سراسر جهان با این اقدام مخالف هستند.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر