صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

چرا کیفیت اینترنت موبایل دچار افت شده است؟

از روز گذشته تاکنون برخی از کاربران موبایل نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایه مندند؛ با این وجود شرکت زیرساخت اعلام می‌کند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است.
کد خبر : 487121

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتور‌های همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به‌خصوص شهر‌های بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به مراتب ضعیف‌تر از قبل شده است.


با این وجود پیگیری‌ها از شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی‌کند.


سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به بروز این مشکل اظهار کرد: ما طی دیروز و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.


وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، گفت: افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.


این مقام مسئول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکل‌های مخابراتی می‌تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.


مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲ برابر رشد داشته است و به تبع آن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهم‌ترین مطالبات کاربران در این روز‌ها است که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می‌شود.


بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان می‌دهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به‌نحوی‌که تعداد تماس‌های کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.


با این حال برخی کارشناسان و منتقدان عملکرد وزارت ارتباطات، معتقدند که استفاده از باند فرکانسی مورد نظر وزیر ارتباطات برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل زمان‌بر بوده، به بحران کرونا نمی‌رسد و نیازمند سرمایه گذاری است. در حالی که کاربران هم اکنون با مشکل کیفیت و سرعت اینترنت مواجه هستند. از این گذشته بخشی از مشکلات مربوط به اینترنت، به اینترنت ثابت مربوط می‌شود که فرکانس نمی‌تواند راه حل مناسبی برای آن باشد.


منبع: مهر


انتهای پیام/4127


 


انتهای پیام/

ارسال نظر