صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۵۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تأکید کرد؛

ضرورت تقویت شکل جدید همکاری‌های علمی بین‌المللی در دوران کرونا و پساکرونا

حسین سالار آملی، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی رایزنان علمی ایران در خارج از کشور، بر ضرورت تقویت شکل جدید همکاری‌های علمی بین‌المللی در دوران کرونا و پسا کرونا تأکید کرد.
کد خبر : 486619

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از  وزارت علوم، در این نشست که با حضور مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان و رایزنان علمی ایران در خارج از کشور برگزار گردید، آخرین تحولات و وضعیت علمی و آموزشی و تحقیقاتی سایر کشورها و نحوه اتخاد سیاست‌ها و راهبردهای جدید در شرایط جدید کرونا و پساکرونا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.


سالارآملی در این نشست مجازی، با توجه به وضعیت مناسب ایران در مدیریت شرایط کرونا و مکاتباتی که دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های طرف خارجی خود داشته‌اند ابراز امیدواری کرد که شکل جدیدی از همکاری‌های علمی بین‌المللی به‌ویژه در فضای مجازی صورت پذیرد و از فرصت پیش‌رو نهایت بهره‌مندی برای تقویت همکاری‌های علمی با طرف‌های خارجی به‌عمل آید.


در این نشست ویدئو کنفرانسی درخصوص تغییر مأموریت‌ها و شرح وظایف جدید و مؤثرتر رایزنان علمی و بازنگری حیطه مسئولیت آنان گفت‌وگو و تبادل نظر گردید و بر اهمیت بیش‌از پیش علم و حمایت از علم و جامعه علمی برای دولت‌ها و جهان بین‌الملل تأکید شد.


در ادامه همچنین بر روند مناسب تبادل بورس و دانشجو در سال‌های اخیر به‌عنوان دستاوردهای مهم علمی بین‌المللی و تلاش برای حفظ این روند و ارتقای شرایط موجود به طرق مختلف به‌ویژه در فضای مجازی تأکید گردید.


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر