صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شریفی در گفتگو با آنا:

دانش‌آموزان مناطق محروم با شنیدن «شبکه به اصطلاح شاد» ناشاد می‌شوند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر تهران گفت: بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند و با شنیدن «شبکه به اصطلاح شاد» ناشاد می‌شوند.
کد خبر : 485677

افسانه شریفی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "خیر دنیا و آخرت شما رسیدگی به حال محرومان است"، اظهار کرد: بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم متأسفانه به‌خاطر نبود امکانات لازم به آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند و با شنیدن «شبکه به اصطلاح شاد» ناشاد می‌شوند.
وی افزود: در این روزهای کرونایی همه معلمان در تلاش هستند تا دانش‌آموزان از قافله آموزش جا نمانند و برخی از معلمان نیز نگران ویروس بی‌عدالتی هستند و می‌خواهند که آموزش برای همه یکشان باشد و عدالت آموزشی رعایت شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر تهران با بیان اینکه چندروز پیش با مدیر مدرسه دخترانه یکی از روستاها صحبت می‌کردم، خاطرنشان کرد: او می‌گفت که بسیاری از دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند و مجبور هستند با گوشی اقوام با معلمان خود ارتباط داشته باشند که این موضوع منجر به ایجاد مشکلاتی شده است.
شریفی ادامه داد: برخی از بچه‌های از گوشی پدر خود استفاده می‌کنند، مادران به مدیر مدرسه زنگ می‌زنند و از وضعیت آموزشی فرزندان خود ابراز نگرانی می‌کنند چراکه پدر خانواده وقتی به محل کار می‌رود، گوشی را با خود می‌برد و دانش آموز امکان استفاده از سامانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی را ندارند‌.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید فکری به حال دانش‌آموزان جامانده از قافله آموزش کند تا آن‌ها که از تلفن هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و اینترنت پرسرعت بهره‌مند نیستند از درس و مشق عقب نمانند؛ از مسئولان مربوطه باید پرسید که آیا آموزش و پرورش فکری برای دانش‌آموزان محروم از تجهیزات و تلفن همراه هوشمند کرده است؟ آیا پاسخگوی مشکلات ایجاد شده در آینده خواهد بود؟ آیا این دانش‌آموزان و خانواده‌های نگران نیز می‌توانند مانند بقیه افراد دارای گوشی هوشمند، شاد شوند؟ چه کسی پاسخگوی این ناعدالتی‌هاست؟
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر