صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

حق نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی به روستاها واگذار شد

فرایند نگهداری از اماکن ورزشی در روستاها از تعطیلی آن‌ها جلوگیری می کند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ورزش در روستاها رونق بیشتری خواهد گرفت.
کد خبر : 485397

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، طبق مصوبه شورای عالی اداری در اجرای وظایف و اختیارات مندرج در بند (9) ماده (115) قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر شناسایی و واگذاری وظایف، امور و فعالیت‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیردولتی باهدف رهاسازی دولت از تصدی‌های غیرضروری و همچنین تعیین نحوه ارتباط و تنظیم مناسبات نظام اداری با شوراهای اسلامی، بنا به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان موارد مهمی را تصویب کرد.


بعضی از این موارد که منجر به بهبود فرایند نگهداری از اماکن ورزشی در روستاها و رونق اقتصاد بخش خصوصی خواهد شد به این شرح است:


وظایف و اختیارات مرتبط با نگهداری و بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها) واقع در روستاها، با حفظ مالکیت دولت و تشخیص وزارت ورزش و جوانان (اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها) در قبال پرداخت کلیه هزینه‌های مندرج در بند (6) این مصوبه، به دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط محول می‌شود.


وزیر ورزش و جوانان طی مدت یک‌ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه نسبت به تهیه و ابلاغ دستورالعمل اجرایی موردنیاز برای واگذاری اماکن ورزشی، مشتمل بر نحوه بهره‌برداری، تعهدات دوجانبه بین وزارت مذکور و اشخاص بهره‌بردار، مدت‌زمان واگذاری، فعالیت‌های مجاز و نحوه اجرای آن و شیوه تمدید قرارداد با رعایت ضوابط و سازوکارهای قانونی مورد عمل، اقدام می‌نماید.


تغییر کاربری اماکن ورزشی فوق ممنوع است. در صورت تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب به تشخیص وزارت ورزش و جوانان (ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها)، ضمن سلب اختیار مذکور، پرداخت هزینه‌ها و خسارات ناشی از آن (تغییر کاربری یا عدم نگهداری مطلوب)، به عهده بهره‌بردار خواهد بود.


بهره‌برداران موظف‌اند ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات، با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها نسبت به اجرای برنامه‌های ورزشی اقدام نمایند.


همچنین تمامی مسئولیت‌های قانونی ناشی از بهره‌برداری و نگهداری اماکن موضوع این مصوبه، بر عهده بهره‌بردار است و پرداخت کلیه هزینه‌های جاری همچون انشعابات، تعمیران اعم از جزئی و کلی و هزینه‌های نگهداری از این اماکن بر عهده بهره‌بردار است.


وزارت ورزش و جوانان از طریق ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، مسئولیت اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.


مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده وزیر ورزش و جوانان است و گزارش آن را در مقاطع سالیانه به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه خواهد کرد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر