صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

حمایت فوری مالی فیفا از زیرمجموعه‌هایش/ واریز 500 هزار دلار به فدراسیون‌های فوتبال

فیفا در پاسخ به تأثیر منفی «COVID-19» به انجمن‌ها و فدراسیون‌ها کمک مالی می‌کند.
کد خبر : 485385

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،  فدراسیون جهانی فوتبال تمام بودجه‌های عملیاتی خود را به عنوان اولین گام از یک برنامه امدادی برای کمک به جامعه فوتبال که تحت تأثیر ویروس همه‌گیر کرونا «COVID-19» قرار گرفته‌اند، توزیع خواهد کرد. مبلغ کمک فیفا به 211 فدراسیون و انجمن زیرمجموعه‌اش 150 میلیون دلار است.


سایت AFC با اعلام این خبر به نقل از جیانی اینفانتینو نوشت: «این بیماری همه‌گیر باعث ایجاد چالش‌های بی‌سابقه‌ای برای کل جامعه فوتبال شده و به‌عنوان نهاد حاکم بر جهان، وظیفه فیفا است که در آنجا باشد و از کسانی که نیازهای حاد خود را برطرف می‌کنند، پشتیبانی کند.»


رئیس فیفا ادامه داد: «این کار با ارائه کمک‌های فوری مالی به انجمن‌های عضو ما آغاز می‌شود که بسیاری از آن‌ها دچار اضطراب شدید مالی هستند. این اولین قدم از یک برنامه امدادرسانی مالی بسیار دور است که ما برای پاسخگویی به اورژانس‌ها در کل جامعه فوتبال در حال توسعه هستیم. ما به همراه ذی‌نفعان خود، خسارات را ارزیابی می‌كنیم و در حال تلاش بر روی مناسب‌ترین و كارآمدترین ابزارها برای اجرای سایر مراحل این طرح امدادی هستیم. می خواهم از روسای کمیته توسعه فیفا ، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه و کمیته امور مالی فیفا، الخاندرو دومانگوئز به خاطر تعهد و تصویب فوری این اقدامات توسط کمیته‌هایشان تشکر کنم.»


به عنوان بخشی از این اقدامات کلیه حق عضویت انجمن‌های عضو به هزینه‌های عملیاتی تحت برنامه به‌طورکامل برای سال‌های 2019 و 2020 پرداخت می‌شود. به ویژه اقساط دوم هزینه‌های عملیاتی برای سال 2020 که در ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه(اواسط تیر) پرداخت شود ، بلافاصله واریز خواهد شد. در شرایط عادی اتحادیه های عضو فیفا فقط با تحقق معیارهای خاص می‌توانند کل مبلغ اقساط را دریافت کنند. 


فیفا این مبلغ را به عنوان یک پشتیبانی فعال برای کمک به حفظ فوتبال در کل انجمن‌های عضو انتقال می‌دهد. به‌طور دقیق این بدان معنی است که فیفا در روزهای آینده 500 هزار دلار به هر انجمن عضو و همچنین حق باقی مانده برای سال 2019 و 2020  را آزاد خواهد کرد. این کمک مالی فوری باید برای کاهش تأثیر مالی «COVID-19» بر فوتبال در انجمن‌های عضو استفاده شود یعنی برای انجام تعهدات مالی یا عملیاتی که ممکن است نسبت به کارمندان و سایر اشخاص ثالث داشته باشد.


تعهدات و مسئولیت‌های استاندارد در رابطه با استفاده از این صندوق‌ها  همان‌طور که در آیین‌نامه مقدماتی پیش‌بینی شده، کاملاً قابل اجرا است و تحت فرآیند استاندارد حسابرسی و گزارش‌گیری قرار می‌گیرد. این برنامه کمک مالی به لطف موقعیت مالی قوی که فیفا در چهار سال گذشته توانسته صندوق خود را تأمین کند؛ تحقق می‌یابد و امكان پذیر است. مراحل بعدی این طرح در حال نهایی شدن است و در موعد مقرر ابلاغ می‌شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر