صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک- حجت‌الاسلام علیمرادی مطرح کرد؛

آموزش مجازی، فرصتی برای سوق‌دادن دانشگاه‌ها به سمت روش‌های آموزشی مدرن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: «کارگروه آموزش مجازی تهدید بیماری کرونا را به فرصتی مبدل کرد تا آموزش را از روش‌های صرفاً سنتی به سمت روش‌های مدرن آموزشی سوق دهند.»
کد خبر : 485355

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان تاکنون چه اقداماتی در آموزش غیرحضوری و مجازی دانشجویان انجام داده است؟ اظهار کرد: «تشکیل کارگروه آموزش مجازی و معرفی مدیر آموزش مجازی و چهار نفر پشتیبان در نیمه نخست اسفند 98 و استخراج و تهیه لیست دروسی که نیاز به برگزاری کلاس مجازی داشتند با مشورت مدیران گروه و ارسال به واحد الکترونیک برای ثبت در سامانه آموزش مجازی از جمله این اقدامات است.»


وی افزود: «اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، وبسایت و فضای مجازی به استادان و دانشجویان مبنی بر برگزاری کلاس‌ها بصورت مجازی، رفع اشکال و راهنمایی استادان و دانشجویان توسط کارگروه آموزش مجازی از طریق تلفن و Remote برای اتصال به سامانه آموزش مجازی، شروع برگزاری کلاس‌های مجازی از 23 اسفند سال 98، ادامه فعالیت آموزشی و برگزاری کلاس‌های جبرانی اسفند در ایام تعطیلات عید نوروز و برگزاری جلسات هیات رئیسه بصورت مجازی و اخذ تصمیمات مربوط به شرایط خاص کنونی از دیگر اقدامات واحد رفسنجان در راستای آموزش مجازی است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان تجهیز یک دستگاه سرور و نصب نرم‌افزارهای آموزش مجازی بر روی آن برای اتصال به سامانه سیدا و انتقال برخی کلاس‌ها از سرور واحد الکترونیک بر روی سرور واحد رفسنجان به‌منظور کاهش بار ترافیکی واحد الکترونیک و برطرف‌کردن معایب وجود در سامانه، تجهیز چند دستگاه کامپیوتر با امکانات مورد نیاز با درنظر گرفتن تدابیر بهداشتی برای استفاده  استادان و دانشجویانی که امکان دستیابی به سامانه را ندارند، رصد و پیگیری کلاس‌ها در سامانه آموزش مجازی و پیگیری برای کاهش‌نیافتن کیفیت آموزشی در حالت مجازی را از دیگر اقدامات واحد رفسنجان در راستای آموزش غیرحضوری دانست.


علیمرادی یادآور شد: «تمام این فعالیت‌ها در مرکز سمای رفسنجان نیز از اسفند سال گذشته و ایام تعطیلات عید نوروز و اکنون با جدیت تمام انجام شده و ادامه دارد.»


وی در پاسخ به این پرسش که در بحث آموزش غیرحضوری از چه امکانات و تسهیلاتی آموزشی در بخش تئوری و فیزیکی برخوردار هستید و در این مدت چه تجربیات و دستاوردهایی حاصل شد تا مولد سیستم آموزش مجازی باشید؟ تصریح کرد: «همان‌طور که ذکر شد، کارگروه آموزش مجازی دانشگاه با همکاری استادان و با تکیه بر توانمندی و سختکوشی همکاران، تهدید بیماری کرونا را به فرصتی مبدل کرده است تا آموزش را از روش‌های صرفاً سنتی به سمت روش‌های مدرن آموزشی سوق دهند تا به مدد الهی در دوران پساکرونا آمادگی لازم برای شرایط بحرانی وجود داشته باشد.»


جذب دانشجویان خارجی در دوران پساکرونا


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان بیان کرد: «با استفاده از تجربیات و زیرساخت‌های ایجادشده در دوران پس از کرونا می‌توانیم به جذب دانشجویان خارجی در واحد رفسنجان (که مستعد پذیرش دانشجویان اتباع افغانستانی است) پرداخته و از این تجربه به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.»


علیمرادی در پاسخ به این پرسش که آموزش غیرحضوری و مجازی در فرصت پیش‌آمده به دلیل بیماری کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید و تا چه اندازه برای دانشگاه، دانشجویان و استادان مفید خواهد بود؟ به آنا گفت: «آشنانبودن قبلی اکثر استادان و دانشجویان با روش‌های آموزش مجازی و احساس تمایل‌نداشتن به روش آموزش مجازی به مرور از بین می‌رود و هرچه جلوتر می‌رویم، پذیرش و تطبیق استادان و دانشجویان با این سبک آموزش بیشتر شده و به حد مطلوب خواهد رسید.»


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر