صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

توئیتر با شایعه در مورد فناوری 5G مقابله می‌کند

توئیتر هرگونه پیام در مورد ارتباط بین فناوری 5G و ویروس کرونا را از این شبکه اجتماعی حذف و تلاش می‌کند تا این شایعه‌ها را از بین ببرد.
کد خبر : 485139

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگجت، توئیتر برای مقابله با پخش هرگونه شایعه در مورد فناوری 5G و ارتباط آن با ویروس کووید-19 از این پس توئیت‌های مخرب و دروغ پرداز در مورد این موضوع را از شبکه اجتماعی خود پاک می‌کند.


تقریبا هم زمان با شیوع بیماری کرونا در کشورهای اروپایی شایعه‌های گسترده‌ای در مورد ارتباط بین 5G و ویروس کووید-19 پخش شد و افرادی ناشناس به دروغ اعلام کردند امواج ارسال شده از دکل‌های شبکه 5G سرعت و قدرت انتقال ویروس را بیشتر می‌کنند. این شایعه‌ها تا جایی قوت گرفت که حتی تعدادی از دکل‌های ارتباطی 5G به طور مخفیانه به آتش کشیده شدند.


عناصر سازنده این شایعه‌ها برای پخش دروغ‌های خود از فضای مجازی استفاده گسترده‌ای می‌کنند. از همین رو توئیتر به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار قوانین جدیدی برای انتشار توئیت‌های مرتبط با 5G را وضع کرد.



بر اساس قوانین جدید توئیتر همه توئیت‌های مرتبط با 5G قبل از انتشار بررسی و اگر مورد تایید قرار بگیرند منتشر خواهند شد. یکی از مدیران ارشد توئیتر گفت: سیاست توئیتر سالم‌سازی فضای مجازی است. بررسی توئیت‌های مرتبط با 5G می‌تواند تعداد شایعه‌ها در مورد آسیب زننده بودن این فناوری را تا حد چشمگیری کاهش دهد و از انتشار دروغ در این شبکه اجتماعی جلوگیری کند.


آمارهای منتشر شده از سوی توئیتر و شرکت‌های امنیتی در کشورهای مختلف نشان می‌دهد افراد سود جو پس از شیوع کرونا به شدت فعالیت خود را در فضای مجازی بیشتر کردند و با سوء استفاده از احساسات مردم خبرهای دروغ را به سرعت پخش و کالاهای مورد نظر خود را به فروش رساندند.


توئیتر اعلام کرد در اوایل شیوع کرونا تنها در مدت چند ماه بیش از 2 هزار و 230 مورد توئیت دروغ درباره کرونا و تاثیر آن بر بازار کالاهای مختلف منتشر شد. این شایعه‌ها نقش زیادی در هجوم مردم به فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی داشتند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر