صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام موسوی لارگانی در گفتگو با آنا:

مالیات بر ارزش افزوده با همان رقم 9 درصد محاسبه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقم محاسبه مالیات بر ارزش افزوده تغییر نکرده و همان 9 درصد است، گفت: این قانون پس از گذشت دو دوره سه ماهه، برای سازمان مالیاتی و مؤدیان لازم الاجراست.
کد خبر : 485036

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پایان کار لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس اظهار کرد: لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده با 66 ماده به تصویب رسید و برای مطابقت با قانون اساسی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.


وی افزود: در یکی از مواد لایحه تصویب کردیم که در دو دوره قانون با روال قبل اجرا شود و بعد از آن سازمان مالیاتی و هم مؤدیان موظف به عمل مطابق قانون جدید هستند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر دوره از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سه ماه و برای مالیات‌های مستقیم یک سال است، تصریح کرد: پس از گذشت دو دوره قانون برای همه لازم‌الاجرا خواهد بود.


موسوی لارگانی با بیان اینکه مجلس عدد مالیات بر ارزش افزوده را در قانون جدید تغییر نداده و مانند سابق همان رقم 9 درصد محاسبه می‌شود، اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده دبه دلیل اهمال دولت پیش از این به صورت آزمایشی اجرا می‌شد. چرا که زمان اجرای قوانین آزمایشی پنج سال است در حالی که لایحه دولت با چندسال تأخیر به مجلس آمد.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین آزمایشی مشمول اصل 85 قانون بوده و دولت باید برای دائمی شدن آن طی پنج سال لایحه به مجلس بیاورد، گفت: این تأخیر دولت سبب شده بود همه ساله قانون مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه یکساله تمدید شود.


وی خاطرنشان کرد: وقتی ارسال لایحه دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت تأخیر مواجه شد مجلس طرحی را با همین موضوع ارائه کرد و بعد دولت هم لایحه خود را به مجلس آورد؛ بنابراین قانونی که مصوب شده تلفیقی از لایحه دولت و طرح مجلس است.


موسوی لارگانی با اشاره به پایان کار لایحه مالیاتی دولت در مجلس دهم گفت: شورای نگهبان مطابق قانون 10 روز فرصت رسیدگی به لایحه و تطابق آن با شرع و قانون را دارد، و از آنجا که مجلس هفته دیگر تعطیل است، فرصت برای بررسی و رفع ایرادهای احتمالی شورای نگهبان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده خواهیم داشت.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس تا 6 خرداد جلسه علنی دارد و به‌نظرم در این مدت قانون می‌تواند برای ابلاغ به دولت آماده شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر