صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۴۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

توضیحات دادستان عمومی كردستان درباره اجرام یک حکم قصاص

دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كردستان درباره اجرام حکم شایان سعیدپور محکوم‌ به قصاص نفس و ادعاهایی مبنی بر تشکیک در سن این محکوم‌ در زمان اجرای حکم و خودداری از ورود مادر مقتول برای اعلام رضایت از سوی رسانه‌های معاند توضیح داد.
کد خبر : 484774

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در پی اجرام حکم شایان سعیدپور محکوم‌ به قصاص نفس که در پی یک نزاع دسته‌جمعی مرتکب قتل شد و موفق به جلب رضایت اولیای دم نگردید، ادعاهایی مبنی بر تشکیک در سن این محکوم‌ در زمان اجرای حکم و خودداری از ورود مادر مقتول برای اعلام رضایت از سوی رسانه‌های معاند طرح شد.


به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه این در حالی است که محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ادعا‌های مطرح شده در رابطه با اجرای حکم این محکوم به قصاص را تکذیب کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كردستان در تشريح چگونگی ارتكاب قتل از سوی شایان سعیدپور گفت: وی در يك نزاع دسته‌جمعی در شهر سقز عامدانه مرتكب قتل شد كه دقیقاً عمدی بودن و انطباق آن با شرايط قتل عمد کاملاً محرز و مبين بوده است.
وی ادامه داد: پرونده با دقت زيادی مورد بررسي قرار گرفت كه بعد از طی مراحل قانونی در ديوان عالی كشور تأیید و در نهايت حكم، امروز اجرا شد.
وی بیان کرد: این فرد در زمان ارتكاب جرم، به سن قانونی و شرعی بلوغ عقلی رسيده بود و در اين زمينه هيچ ابهامی وجود ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان كردستان ادامه داد: مرجع قضايی فرصت‌های متعددی برای قاتل در اختيار قرار داده بود تا وی بتواند رضايت اوليای دم را جلب كند و در اين ميان مرجع قضایی نيز تلاش زيادی براي جلب رضايت كرد؛ اما در نهايت اوليای دم رضايت ندادند و حكم قصاص اجرا شد.
جباری با رد این ادعا که عنوان شده از ورود مادر مقتول به زندان برای اعلام رضایت و بخشش خودداری شده است، تصریح کرد: مادر مقتول وکالتی به پدر مقتول داده بود و اصلاً حضور نداشت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر