صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشیری در گفتگو با آنا:

جای فیلم‌هایی مثل «خروج» در سینما خالی است/ فیلمنامه‌نویسان در آثارشان شخصیت‌های مُسن هم خلق کنند

بازیگر سینما و تلویزیون ضمن انتقاد از بی‌توجهی به بازیگران پیشکسوت حضور شخصیت‌ها و بازیگران مُسن در فیلم «خروج» را یک نکته مثبت دانست.
کد خبر : 484757

مجید مشیری در گفتگو با خبرنگار  حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به این که سریال تلویزیونی «مس»  به کارگردانی عبدالرضا صادقی با بازی او آماده پخش است، افزود: نوروز سال 1398 این توفیق  نصیب من و جمعی از دوستان و همکارانم شد تا با سریال بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی مهمان خانه‌های مردم باشم، اما امسال در کارهای نوروزی بازی نداشتم.


وی اظهار کرد: به هرحال برخی سال‌ها قسمت می‌شود و در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز یا ماه مبارک رمضان در سریال‌های مناسبتی بازی دارم و برخی مواقع مثل امسال چنین اتفاقاتی می‌افتد. دو‌ سه کار جدید هم در حد صحبت‌های اولیه پیشنهاد شده که یکی از آنها سینمایی است؛ فعلاً منتظر روزهای بهتر هستیم و امیدوارم شرایط نامطلوبی که به خاطر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده هرچه سریع‌تر برطرف شود.


این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های عرصه بازیگری در سال‌های اخیر کم‌کار‌شدن و به نوعی کنارگذاشتن بازیگران مسن و میانسال از جریان اصلی سینما و تلویزیون است افزود: این موضوع در درجه اول به نویسندگان فیلمنامه باز می‌گردد که حضور شخصیت‌های مُسن در آثار آنها بسیار کم‌رنگ است. ما دیگر  خیلی کم شاهد حضور این‌گونه شخصیت‌ها  به عنوان بازیگر نقش اول یا حتی بازیگران  مکمل هستیم.



وی عنوان کرد: شما در هالیوود می‌بینید که بازیگرانی مثل کلینت ایستوود، جک نیکلسون، رابرت دنیرو، ال پاچینو و... در هفتاد و هشتاد سالگی همچنان به‌عنوان بازیگران نقش اول حضور دارند. چون شخصیت متناسب با سن و سال آنها در فیلمنامه طراحی شده است.


مشیری افزود: اما اینجا مثلث نویسنده، فیلمنامه، تهیه‌کننده و کارگردان هیچ‌کدام در این مسیر نیستند. تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار به فکر بازگشت سرمایه خودشان هستند و فکر می‌کنند که استفاده از بازیگران جوان و چشم‌رنگی تنها راه فروش فیلمشان است. در حالی که این موضوع این همیشه جواب نمی‌دهد.



در هالیوود  بازیگران بزرگ گاهی تا هشتاد سالگی همچنان به‌عنوان بازیگران نقش اول  حضور دارند، اما اینجا چنین اتفاقی نمی‌افتد.



وی با اشاره به حضور بازیگران باتجربه‌ای نظیر فرامرز قریبیان، جهانگیر الماسی، مهدی فقیه، آتش تقی‌پور و... در فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: من در فیلم «آژانس شیشه‌ای» با آقای حاتمی‌کیا کارکرده‌ام و با نگاه و جسارت او آشنایی دارم. قرار بود در فیلم «خروج» هم نقشی داشته باشم و بعد از گفتگوهای اولیه حتی تا پای قرارداد هم رفتیم، اما نمی‌دانم چرا این اتفاق نیفتاد گویا نقشی که برای من در نظر گرفته بودند، حذف شد.


این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: به نظر من جای فیلم‌هایی مثل «خروج» که در آنها از بازیگران با تجربه  استفاده شده در سینمای ایران بسیار خالی است.



وی افزود: من به جوانگرایی در سینما و تلویزیون اعتقاد دارم، اما در همان هالیوود که اشاره کردم مگر همه فیلم‌ها «تین‌ایجری» است؟ مسلماً نه؛ فقط اینجاست که در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های ما فقط شاهد حضور دختران و پسران جوان به عنوان شخصیت‌های اصلی هستیم.


مشیری گفت: همه ما در این آب و خاک ریشه داریم و باید این تجربه‌ها را به جوان‌ها انتقال بدهیم. جوانگرایی لازم است، اما به شرطی که پشتش به تجربه پیشکسوتان گرم باشد. جوانی در کنار تجربه است که جواب می‌دهد. متأسفانه در جامعه ما و به تبع آن در عرصه بازیگری، جوانان ما غالباً به  تجربه بزرگان بی‌توجه هستند؛ درحالی که به قول حضرت حافظ: «بی پیر مرو تو در خرابات/ هرچند سکندر زمانی»


 انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر