لزوم پایش مدیران و مدرسان در راستای پیشرفت مدارس سما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، ظهر امروز نخستین نشست شورای نظارت و هماهنگی سمای زاهدان در سال 1399 با حضور اعضا برگزار شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست با تأکید بر کیفیسازی مدارس و آموزش در مجموعه سما به ارائه گزارش و آمار تشکیل کلاس در مجموعه 30 هزار نفری دانشجویان این استان پرداخت.
سلطانعلی میر با تأکید بر پایش مدیران و مدرسان در مجموعه سما در راستای حرکت رو به جلو مجموعه مدارس توضیح داد: «باید ابتدا وضعیت و جایگاه گذشته و فعلی هریک از مدارس تعیین و سپس برنامهریزی منسجم و مدونی برای دستیابی به یک جایگاه و چشمانداز روشن در آینده صورت پذیرد تا اهداف و شاخصهای کیفی مورد نظر حاصل شود.»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت برگزاری کلاسها بهصورت مجازی در مدارس و آموزشکده سما ارائه کرد.
محمد عمرانی با اشاره به ظرفیتهای نیروی انسانی متخصص، باتجربه، فضاها و امکانات آموزشی مجموعه سما که بر ظرفیتهای واحدهای دانشگاهی در سطح استان و کشور تکیه دارند، عنوان کرد: «وجه تمایز فارغالتحصیلان سما مهارتآموزی است که این مزیت مجموعه را قادر میسازد تا وقتی این فارغالتحصیلان وارد جامعه میشوند با تکیه بر دانش مهارتی خود کسبوکاری راهاندازی و به اقتصاد خانواده و جامعه کمک کنند.»
شیوع کرونا موجب شد راه چند ساله را در یک ماه طی کنیم
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به کارکردهای فرهنگی و فوقبرنامه در مجموعه مدارس تأکید کرد: «با سیاستگذاریها و اجرای برنامههای عملیاتی مناسب میتوان شاهد بهبود عملکرد و کارکرد بهتر سیستم آموزشی بود که ماحصل آن تربیت فارغالتحصیلانی است که ضمن تخصص لازم اخلاقمدار و متعهد هستند.»
معاون آموزشهای متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز درباره تبدیل چالش پیش آمده به فرصت گفت: «مدتها آرزوی استفاده از آموزش مجازی داشتیم که شیوع ویروس کرونا موجب شد راه چندساله را در یک ماه طی کنیم و امروز شاهد برگزاری کلاسها بهصورت مجازی هستیم.»
احمد بختیاری، سیستم آموزشی را به دو نوع مدرسه آشکار و پنهان تقسیم کرد و افزود: «مدرسه آشکار همین چیزی است که سازمان تعریف کرده و شامل کلاس درس حضوری، معلم و ... میشود و مدرسه پنهان گوشیهای تلفن همراهی است که با ایجاد شرایط فعلی در اختیار دانشآموزان قرار گرفته و اگر استفاده درست صورت نگیرد میتواند منجر به آسیبهای اجتماعی فراوانی شود.»
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/