صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تأکید کرد؛

لزوم پایش مدیران و مدرسان در راستای پیشرفت مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌ و بلوچستان بر ضرورت پایش مدیران و مدرسان سمای زاهدان در راستای حرکت رو به جلو مجموعه مدارس تأکید کرد.
کد خبر : 484732

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، ظهر امروز نخستین نشست شورای نظارت و هماهنگی سمای زاهدان در سال 1399 با حضور اعضا برگزار شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌ و بلوچستان در این نشست با تأکید بر کیفی‌سازی مدارس و آموزش در مجموعه سما به ارائه گزارش و آمار تشکیل کلاس در مجموعه 30 هزار نفری دانشجویان این استان پرداخت.


سلطانعلی میر با تأکید بر پایش مدیران و مدرسان در مجموعه سما در راستای حرکت رو به جلو مجموعه مدارس توضیح داد: «باید ابتدا وضعیت و جایگاه گذشته و فعلی هریک از مدارس تعیین و سپس برنامه‌ریزی منسجم و مدونی برای دستیابی به یک جایگاه و چشم‌انداز روشن در آینده صورت پذیرد تا اهداف و شاخص‌های کیفی مورد نظر حاصل شود.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان سیستان‌ و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی در مدارس و آموزشکده سما ارائه کرد.


محمد عمرانی با اشاره به ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص، باتجربه، فضاها و امکانات آموزشی مجموعه سما که بر ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی در سطح استان و کشور تکیه دارند، عنوان کرد: «وجه تمایز فارغ‌التحصیلان سما مهارت‌آموزی است که این مزیت مجموعه را قادر می‌سازد تا وقتی این فارغ‌التحصیلان وارد جامعه می‌شوند با تکیه بر دانش مهارتی خود کسب‌وکاری راه‌اندازی و به اقتصاد خانواده و جامعه کمک کنند.»


شیوع کرونا موجب شد راه چند ساله را در یک ماه طی کنیم


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اشاره به کارکردهای فرهنگی و فوق‌برنامه در مجموعه مدارس تأکید کرد: «با سیاست‌گذاری‌ها و اجرای برنامه‌های عملیاتی مناسب می‌توان شاهد بهبود عملکرد و کارکرد بهتر سیستم آموزشی بود که ماحصل آن تربیت فارغ‌التحصیلانی است که ضمن تخصص لازم اخلاق‌مدار و متعهد هستند.»


معاون آموزش‌های متوسطه اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان سیستان‌ و بلوچستان نیز  درباره تبدیل چالش پیش آمده به فرصت گفت: «مدت‌ها آرزوی استفاده از آموزش مجازی داشتیم که شیوع ویروس کرونا موجب شد راه چندساله را در یک ماه طی کنیم و امروز شاهد برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی هستیم.»


احمد بختیاری، سیستم آموزشی را به دو نوع مدرسه آشکار و پنهان تقسیم کرد و افزود: «مدرسه آشکار همین چیزی است که سازمان تعریف کرده و شامل کلاس درس حضوری، معلم و ... می‌شود و مدرسه پنهان گوشی‌های تلفن همراهی است که با ایجاد شرایط فعلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و اگر استفاده درست صورت نگیرد می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی فراوانی شود.»


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر