صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک - وثوقی‌مطلق تأکید کرد؛

لزوم حرکت دانشگاه در مسیر نهادینه و نظام‌مندی آموزش مجازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: «اهمیت، فواید و ثمرات آموزش مجازی در زمینه‌های مختلف مسجل و محرز شده و اکنون وقت آن است تا حرکتی همه‌گیر در راستای نهادینه و نظام‌مندکردن آن انجام شود.»
کد خبر : 484361

رجبعلی وثوقی‌مطلق در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به اهمیت آموزش مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: «کلاس‌های مجازی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و از همه مهم‌تر از اتلاف سرمایه زندگی یعنی زمان جلوگیری می‌کند. نگرانی‌های روحی و روانی خانواده‌ها و دانشجویان را رفع کرده و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی ناشی از دوری از خانواده را کاهش داده است.»


وی با بیان اینکه اهمیت آموزش مجازی بر همه مسجل و محرز شده و وقت آن است تا حرکتی همه‌گیر در راستای نهادینه و نظام‌مندکردن آن انجام شود، افزود: «سرعت انتقال اطلاعات در مقیاس نامحدود و نهایت نداشتن بسیاری از محدودیت‌های کلاس‌های حضوری و فیزیکی ایجاب می‌کند تا از این ظرفیت عظیم در شرایط عادی و بدون اضطرار و اضطراب نیز استفاده بهینه شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اضافه کرد: «آنچه مسلم است اینکه شرایط روند توسعه تمدن مدرن عصر ما چنان سریع بوده که تحقق ایجاد بستر آموزش مجازی برای همه دولت‌ها و جوامع را اجتناب‌ناپذیر کرده و دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است مانند همیشه همچنان که در همه عرصه‌ها پیشرو و پیشتاز بوده در این حوزه نیز توانست یک بار دیگر بدرخشد و برتری و تقدم خود را به اثبات رساند.»


وثوقی‌مطلق با بیان اینکه اضطرار کرونا در بسیاری از جهات اثربخشی فضای مجازی را برای ما آشکار کرد، ادامه داد: «اساساً دستاوردهای فناوری مجازی در حد اعجاز است. این پدیده نوین در واقع معجزه قرن محسوب می‌شود و اگر از آن استفاده بهینه و صحیح شود، ثمرات آن شاید قابل احصا نباشد.»


مهم‌ترین مشکلات در آموزش مجازی


وی درباره روند اجرایی شدن کلاس‌های آموزش مجازی در استان خراسان‌شمالی به آنا گفت: «از همان آغاز جدی شدن مسئله شیوع بیماری کرونا در کشور یعنی روزهای نخست اسفند 98  کلاس‌های آموزش مجازی این استان آغاز شد و تاکنون همچنان فعال و تا زمان بهبودی و عادی شدن وضعیت تداوم خواهد یافت.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد عنوان کرد: «از فروردین سال جاری از سامانه واحد الکترونیک سازمان مرکزی بهره‌برداری شد. در آغاز کار درصد مشارکت استادان و دانشجویان در کلاس‌ها کمی کمتر از حد انتظار بود؛ ولی اکنون با پشتیبانی‌های مستمر و رفع موانع و نواقص ملزومات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فرایند قابل قبولی داریم.»


وثوقی‌مطلق مطرح کرد: «مهم‌ترین مشکلات در آموزش مجازی در حوزه استانی که قطعاً در سایر استان‌ها نیز متدوال است، سرعت اینترنت و پهنای باند، هزینه اینترنت، دسترسی نداشتن مناطق دورافتاده به‌خصوص نواحی مرزی به اینترنت، محرومیت استان و پایین بودن توان مالی برای تأمین ملزومات ضروری مانند رایانه و موبایل، ضعف دانش رسانه کاربران خاصه برای برخی از استادان، کارکنان و دانشجویان و سایر مشکلات بوده که امیدواریم به‌زودی کاملاً حل یا به حداقل برسد؛ البته با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی همکاران در سازمان مرکزی و استان تا حدود زیادی هم محقق شده است.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر