صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
محسنی اژه‌ای در پاسخ به آنا:

بودجه خرید سیستم اسکن زندانیان وجود ندارد/ روایت یک زندانی که بیش از یک کیلوگرم مواد را بلعیده بود

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بودجه لازم برای خرید سیستم کنترلی و اسکن زندانیان به منظور ورود به زندان وجود ندارد، گفت: در زمانی که دادستان بودم پرونده فردی را دیدم که یک کیلو و 100 گرم مواد را بلعیده بود. معلوم نیست این افراد چه معده و شکمی دارند.
کد خبر : 48430

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه هفته گذشته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبری در خصوص کشف 63 کیلوگرم مواد مخدر در زندان‌های کشور طی 7 ماه اول امسال منتشر شد؛ با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای ورود و خروج زندانیان آیا این موضوع را ناشی از کمبود تدابیر امنیتی در زندان‌ها می‌دانید، اظهار کرد: این موضوع از مواردی است که در مقام مقایسه زیاد و یا کم آن قابل قبول نیست و مکرراً بررسی این موضوع را به سازمان زندان‌ها، مسئولان ذیربط و نیروی انتظامی سپرده‌ایم.


وی با بیان اینکه بخشی از این افراد مواد مخدر را به شکل‌های پیچیده‌ای وارد زندان می‌کنند، افزود: اگر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها سیستم کنترلی داشته باشند می‌توانند افرادی را که وارد زندان می‌شوند را اسکن کنند و از طریق دستگاه کنترل شوند و به طور حتم این مساله به شدت کاهش پیدا می‌کند اما بودجه لازم برای اینکه همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به این وسیله کنترلی مجهز شوند وجود ندارد. اگر چه از خود ستاد خواسته شد تا از طریق بخشی از بودجه‌ای که در اختیار دارد این دستگاه را با کمک سازمان زندان‌ها تهیه کنند با این وجود با تلاش همه سازمان‌ها هنوز این اتفاق رخ نداده است.


وی ادامه داد: شاید مردم عادی باور نکنند اما زمانی که دادستان کل کشور بودم پرونده‌هایی را مشاهده می‌کردم که برخی از افراد 700 تا 800 گرم و حتی یک نفر یک کیلو و 100 گرم مواد را بلعیده بود و آنها را دفع می کردند. به هنگام ورود به زندان ما نمی‌توانیم شکم زندانیان را مورد بازرسی قرار دهیم مگر اینکه دستگاهی وجود داشته باشد که داخل شکم زندانیان را اسکن کند و محتویات آن را نشان دهد. مشخص نیست این فرد چه معده و شکمی دارد.


محسنی اژه‌ای با بیان اینکه البته راه‌های مختلف دیگری برای ورود مواد مخدر به زندان وجود دارد، اضافه کرد: عده‌ای این کار را به تدریج انجام می‌دهند البته به علت پیچیدگی این موضوع ما نباید به هیچ وجه این اتفاق را توجیه کنیم. با توجه به حساسیت این موضوع لازم است اقدامات مناسبی انجام شود متاسفانه گاهی اوقات مامور خاطی پیدا می‌شود. ما باید به شدت با این مامور برخورد کنیم و مراقبت لازم را انجام دهیم.


معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر این موضوع که متاسفانه خانواده‌ها نیز بعضا به ورود مواد مخدر به زندان کمک می‌کنند، اظهار کرد: در ملاقات‌هایی که در بیشتر موارد حضوری صورت می‌گیرد اگر بخواهیم فرد ملاقات کننده را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهیم یک زمان زیادی می‌برد و نارضایتی برخی از افراد را نیز به دنبال دارد؛ مگر چند نفر ممکن است خطاکار باشند و این موجب نارضایتی عده‌ای می‌شود اما متاسفانه این اتفاق در زندان‌ها به وقوع می‌پیوندند.


سخنگوی قوه قضائیه گفت: میزانی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است را نه تکذیب و نه رد می‌کنم اما مواد مخدر در زندان‌ها وجود دارد و نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دولت و سازمان زندان‌ها باید برای مقابله با این موضوع نهایت تلاش خود را انجام دهند. اینجور نباشد که یک نفر را به خاطر مواد به زندان ببریم اما او در آنجا مواد مخدر را مصرف کند و یا مواد مخدر را به قیمت گزافی به دیگران بفروشد. امید است با تلاش بیشتر سازمان زندان‌ها شاهد کشف مواد در زندان باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر