صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مدرس خیابانی:

جشنواره فروش اینترنتی ماه رمضان آغاز می‌شود

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر : 484237

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا، حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جشنواره فروش اینترنتی اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تولید کالاهای اساسی و اقلام پرمصرف موردنیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان، بدون وقفه ادامه خواهد داشت.


وی در جلسه هماهنگی جشنواره فروش اینترنتی ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با توجه به طرح فاصله‌گذاری هوشمند، وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه‌ای را فراهم کرده تا از اسفندماه 98، مردم بتوانند از طریق فروش‌های اینترنتی، نیازهای خود را تأمین کرده و در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، مشارکت داشته باشند.


مدرس خیابانی افزود: بر این اساس و به دنبال اجرای موفق مرحله اول جشنواره فروش اینترنتی در اسفندماه سال گذشته، مرحله دوم نیز از 16 فروردین‌ماه آغاز شده و در ادامه، جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان با هدف توزیع کالاهای پرمصرف موردنیاز مردم در این ماه، برگزار خواهد شد.


قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حرکت کشور به سمت تقویت و توسعه تجارت الکترونیک، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا باعث تغییر الگوی خرید در کشور شده و جایگاه فروشگاه‌های اینترنتی را تقویت کرده است؛ به‌نحوی‌که بر اساس آمار و ارقام، فروش اینترنتی کالاها پس از شیوع ویروس کرونا حدود 230 درصد افزایش‌یافته که این امر، نشان‌دهنده رشد توجه مردم نسبت به استفاده از این امکانات است که می‌بایست با فراهم کردن زیرساخت‌های جدید، از فرصت تقاضای به وجود آمده در این دوره، استفاده کرد و مردم را بیش‌ازپیش، به سمت تجارت الکترونیک ترغیب کرد.


مدرس خیابانی با اعلام موفقیت طرح جشنواره‌های فروش اینترنتی در سطح کشور به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در واحدهای صنفی سنتی، گفت: در ابتدای کار شاهد جهش موفق و چشمگیر در حضور اصناف سنتی بودیم که در مرحله دوم، در تلاش برای رفع مشکلات به وجود آمده و کاستی‌های شکل‌گرفته در این حوزه هستیم تا بتوانیم این روند را در کشور به نحو مطلوب‌تری ادامه دهیم؛ به‌نحوی‌که برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با بهره‌گیری از تجربیات مرحله اول و دوم جشنواره فروش اینترنتی، مرحله سوم این جشنواره را بعد از ماه مبارک رمضان با قدرت اجرا کنیم.


عرضه خرما در شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار


قائم‌مقام وزیر صمت با تأکید بر ضرورت تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: با همراهی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار، خرما با نرخ مصوب و کیفیت ممتاز در حدود 2000 شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و 80 غرفه اختصاصی میادین میوه و تره‌بار عرضه خواهد شد و درعین‌حال، در جشنواره فروش اینترنتی ویژه ماه مبارک رمضان نیز، خرما با نرخ مصوب از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.


عرضه زولبیا و بامیه، آش و حلیم به‌صورت اینترنتی


مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت تداوم رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند در سطح کشور گفت: به‌منظور تسهیل دسترسی مردم به تأمین اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان همچون زولبیا و بامیه و همچنین آش و حلیم، برنامه‌ریزی برای طرح ویژه فروش اینترنتی صورت گرفته تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان بتوان مقدمات لازم برای فروش اینترنتی این محصولات را نیز فراهم کرد. این در شرایطی است که تمامی پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت به واحدهای عرضه‌کننده این محصولات ابلاغ‌شده و از طریق اتاق اصناف و وزارت بهداشت نیز، بر روی رعایت این پروتکل‌ها نظارت خواهد شد.


قائم‌مقام وزیر صمت با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر ضرورت تداوم تولید در واحدهای تولیدی کشور به‌خصوص برای اقلام اساسی و کالاهای پرمصرف خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدکننده زولبیا و بامیه، آش و حلیم و بسته‌بندی خرما بدون وقفه و بی‌هیچ محدودیتی، به فعالیت خود ادامه خواهند داد و به موقع، کالاهای اساسی موردنیاز مردم را تأمین خواهند کرد.


معرفی واحدهای عرضه‌کننده غیرحضوری اقلام ماه مبارک رمضان


مدرس خیابانی با تأکید بر ضرورت شناسایی واحدهای دارای توانمندی عرضه غیرحضوری اقلام ماه مبارک رمضان گفت: مرکز اصناف وزارت صمت با همکاری اتاق اصناف ایران، موظف شده تا واحدهای عرضه‌کننده اقلام ماه مبارک رمضان که امکان عرضه غیرحضوری را دارند، شناسایی و برای حضور در جشنواره فروش اینترنتی ماه مبارک رمضان، به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی معرفی کنند.


وی افزود: همچنین اصنافی که در صدد ایجاد توانمندی‌های فروش غیرحضوری هستند می‌توانند به مرکز اصناف ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اتاق اصناف مراجعه کنند.


قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اعلام اینکه اتاق اصناف قیمت‌گذاری اقلام ویژه ماه مبارک رمضان را انجام داده است گفت: طبق اطلاعیه اتاق اصناف تهران، قیمت آش و حلیم برای ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر