صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با آنا:

روحانی نباید مقابل گزارش دیوان محاسبات گارد بگیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی نباید مقابل گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات گارد بگیرد، گفت: تخلف رخ داده، اما نباید لاپوشانی و مقابل آن گارد گرفته شود.
کد خبر : 484187

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اختلاف دیوان محاسبات کل کشور و دولت در گزارش تفریغ بودجه اظهار کرد: تفریغ بودجه قانون و ارائه گزارش آن یک روال عادی است.


وی با بیان اینکه دولت و دیوان محاسبات هیچکدام نباید با محتوای گزارش عصبی و ناراحت برخورد کنند، افزود: هر دو نهاد باید کار خود را به صورت حرفه‌ای و شفاف انجام دهند. 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیچ دولتی نمی‌تواند مدعی شود که در سیستم اجرایی آن مشکلی پیش نمی‌آید و متعجبم رئیس دولت این موضوع را به خودش گرفته است.


جعفرزاده ایمن‌آبادی با تصریح اینکه اگر جای مسئولان دولت بودم خودم هم برای سوءاستفاده از اموال دولتی مدعی بودم، گفت: رئیس جمهور باید سؤال کند که چرا یک عده دلارهای دولت را گرفته و رفته‌اند و سر مملکت کلاه گذاشته‌اند!


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این مسئله که دولت باید خود مدعی تخلف در بودجه کشور باشد، تأکید کرد: آقای روحانی نباید مقابل گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات گارد بگیرد.


وی با طرح این حقیقت که هیچگاه پولی در کشور گُم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: عده‌ای از تسهیلات دولتی گرفته‌اند که گزارش هزینه‌کرد آن را به مسئولان ارائه نداده‌اند؛ ولی قطعاً از این افراد تضامینی اخذ شده و وثایقی نزد بانک مرکزی دارند که باید با قاطعیت بیشتری تکلیف آنها روشن و گزارش بودجه کامل شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه زمان‌هایی در کشور داشتیم که دیوان محاسبات خاطرخواه دولت بوده و یا اینکه شمشیر را برای دولت از رو بسته بود خوشبختانه امروز اینگونه نیست. بنابراین دیوان محاسبات به‌صورت حرفه‌ای و بدون حب و بغض مسائل را روشن کند.


جعفرزاده ایمن‌آبادی با تأکید براینکه دیوان محاسبات طبق قانون باید به دولت بگوید که گزارش‌های موثق وجود ضعف‌هایی در هزینه‌کرد بودجه کشور را نشان می‌دهد و پاسخ آن را از دستگاه‌های دولتی بگیرد، گفت:  زمانی‌که گزارش منتشر شد، دولت موظف است آن را بپذیرد و در صورت وجود تخلف، از قوه قضائیه و دادگستری بخواهد به تخلفات رسیدگی کنند تا اگر متخلفان استدلالی داشتند به محاکم قضائی ارائه کنند در این صورت بخش اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.


وی بیان کرد: باید قبول کنیم که اتفاق تلخی در زمینه ارز در کشور افتاده، عده‌ای رانت کرده و ارز کشور را خورده و اختلاس کرده‌اند و دلیلش هم ساختارهای معیوب کشور است که اجازه رانت و اختلاس را به سوءاستفاده‌گران می‌دهد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه مطالبه مردم شفافیت در ساختارهای کشور است، گفت: تخلف رخ داده اما نباید لاپوشانی شده و مقابل آن گارد گرفته شود. کسی هم حق ندارد برای مطالبه شفافیت ناراحت شود و ژست بگیرد همه باید دنبال احقاق حقوق ملت و بیت‌المال باشند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر