صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه برخط؛ آموزش الکترونیک- یک مشاور هدایت تحصیلی:

دانشجویان در آموزش مجازی با محیط کلاس شبیه‌سازی داشته باشند

مشاور مرکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان توصیه کرد که در آموزش مجازی دانشجویان شبیه‌سازی کاملی با محیط کلاس در هنگام یادگیری داشته باشند و در کنار آن با تشکیل گروه‌های مجازی به بحث و تبادل نظر بپردازند.»
کد خبر : 483311

احسان‌الله مسیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان درباره ویژگی‌ها و مزایای آموزش برخط اظهار کرد: «تمرکز نقش بسیار مهمی در یادگیری از طریق آموزش برخط دارد؛ زیرا در کلاس‌های حضوری همه عوامل با تمرکز بر یادگیری و آموزش گردهم آمده‌اند از این رو دانشجویان باید با حذف حداکثری عوامل مداخله‌گر و تمرکز بر یک هدف بیشترین یادگیری را در کلاس داشته باشند.»


وی افزود: «شاید برداشته شدن مرزهای فیزیکی و انعطاف پذیری یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش مجازی باشد؛ اما نباید اجازه دهیم با نگاه سهل‌انگارانه این مزیت تبدیل به یک عیب بزرگ در یادگیری شود. از این رو توصیه می‌کنم دانشجویان شبیه‌سازی کاملی با محیط کلاس در هنگام یادگیری داشته باشند و در کنار آن با تشکیل گروه‌های مجازی به بحث و تبادل نظر در زمینه مطالب آموزش داده شده بپردازند.»


این عضو انجمن مشاوران تحصیلی استان اصفهان با اشاره به مزایای آموزش برخط خاطرنشان کرد: «آموزش برخط بر اصل تعامل استوار بوده و این یعنی شبیه‌سازی حداکثری با کلاس‌های حضوری در این نوع آموزش امکان پرسش و پاسخ و گفتگوی چندنفره وجود دارد و استاد امکان ارزیابی مطالب ارائه شده را نیز داراست.»


مسیبی عنوان کرد: «توصیه می‌شود در کنار آموزش برخط از آموزش مجازی برون خط (offline) استفاده شود؛ زیرا نه فقط باعث مرور مطالب بیان شده و تکمیل فرایند یادگیری می‌شود؛ بلکه باعث می‌شود در جلسات بعدی کلاس، استادان ارزیابی کاملی از آموزش‌های پیشین داشته باشند.»


آموزش مجازی بهترین مکمل برای آموزش حضوری


وی اضافه کرد: «دانشجویان می‌توانند برای یادگیری بهتر قبل از آغاز هر جلسه یک پیش‌خوانی روی دروس داشته باشند؛ زیرا این امر باعث می‌شود تا ارتباط بهتری با مطالب برقرار و یادگیری تسهیل شود و سؤالات ایجاد شده در ذهن مخاطب به جواب برسد.»


مشاور تحصیلی مرکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسامی واحد اصفهان تصریح کرد: «استادان به‌عنوان ارائه‌کننده محتوای آموزشی محور مهمی در فرایند آموزش مجازی هستند از این رو باید با استفاده از امکانات موجود، محتوای الکترونیکی دروس را با استفاده از مجموعه‌ای از رسانه‌ها مانند متن، عکس، فیلم، صدا، پویانمایی و... تولید و به مخاطب ارائه کنیم؛ زیرا جذابیت در امر آموزش مجازی سبب توجه و تمرکز بیشتر مخاطبین خواهد شد.»


مسیبی مطرح کرد: «آموزش مجازی حرکتی موقت نیست؛ بلکه شیوه آموزش پذیرفته شده در حال گسترش است از این رو ناگزیر هستیم تا با این شیوه آموزش نیز آشنا باشیم تا در مواقع لزوم از آن بهره لازم را برده و یا به‌عنوان بهترین مکمل برای آموزش حضوری از آن استفاده کنیم.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر