صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
در نامه جمال‌الدینی به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران مطرح شد؛

۱۱ برنامه ابلاغی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در سال «جهش تولید»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در نامه‌ای خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به ارائه ۱۱ برنامه ابلاغی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در سال «جهش تولید» پرداخت.
کد خبر : 483176

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدحمید جمال‌الدینی در نامه‌ای خطاب به روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به ارائه ۱۱ پیشنهاد راهبردی برای تبدیل این واحد به دانشگاه مهارت‌آفرین پرداخت.
متن این نامه به شرح زیر است:
روسای محترم دانشکده‌های بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، شیمی دارویی و علوم و فناوری‌های نوین
با سلام و ادب
احتراما همانگونه كه مستحضريد تربيت نيروی ماهر با مديريت علمی در دانشگاه علوم پزشكی آزاد اسلامی تهران يكی از راهكارهای عملی برای تحقق شعار جهش توليد در سال جديد است. هرچند نمود جهش تولید بيشتر به نوعب تغییر در وضعیت اقتصادی تلقی می‌شود اما نبايد از اين موضوع نيز غافل شد كه هدفگیری اصلی با ترويج فرهنگ سلامت، بهينه‌سازی مصرف، تقویت تولیدات مرتبط با بهبود زندگی مردم و افزايش كيفيت محصولات سالم و‌... عجين شده است.
کاری كه از عهده محققان به‌ويژه حوزه سلامت و بهداشت برخواهد آمد و می‌تواند گامی برای افزايش انگیزه مراکز صنعتی و غیرصنعتی برای همکاری با دانشگاه جهت حل مسائل و مشكلات مردم باشد. دانشگاه علوم پزشكی آزاد اسلامی تهران نيز می‌تواند با تغيير رويكردها، بحث نوآوری و فناوری را در حوزه تخصصی خود به‌صورت جدی‌تر پيگيری کند، از جمله می‌تواند به يک دانشگاه مهارت‌آفرين در حوزه تخصصی خود تبديل شده و دانشگاه را از امری آموزشی به محلی برای مهارت‌آفرينی و مهارت‌پذيری دانشجويان در وهله اول و سايرين در وهله دوم تبديل و موتور محرک ارائه خدمات مطلوب و توليدات سالم و با كيفيت برحسب وظيفه تخصصی خود شود.
چراكه با داشتن نيروی انسانی ماهر، توام با مديريت علمی و علی‌الخصوص مبتنی بر كيفيت، می‌توان همپای فناوری، حداکثر استفاده برای رسیدن به جایگاهی برتر را پيش برد و چاره‌ای جز تأكيد و سماجت بر كار و به‌كارگيری تمام توان‌های بالقوه و بالفعل نيز نيست. بدين منظور موارد زير جهت بررسی و استفاده در دانشكده حضرتعالی پيشنهاد می‌شود:
۱) برگزاری وبينار در دوره فعلی و سمينارهای حضوری در زمان پساكرونا و بيان سازوكارهای تبديل ايده به ثروت
۲) ارائه سمینار یا ارائه تجارب ارزشمند اساتید بنام و پیشکسوت برای ایجاد انگیزه در همکاران و دانشجویان
۳) ايجاد سرفصل‌های كاربردی در كوريكولوم آموزشی به‌منظور بالابردن آگاهی‌های علمی مطابق با اختيارات دانشگاه در راستای كاربردی شدن
۴) توجه به دوره‌های عملی آزمايشگاهی به‌نحوی كه در پيشرفت فناوری مرتبط با تخصص دانشگاه موثر باشد
۵) ارائه دوره‌های مهارتی علمی-حرفه‌ای متناسب با مشاغل و حرفه‌های توليدمحور
۶) تدوين سمينارها براساس فناوری، اشتغال‌زايی و كاربرد آن در محيط‌های توليدی و صنعتی
۷) برنامه‌ريزی جهت بازديد از كارخانه‌ها و كارگاه‌ها برای رشته‌هايی متناسب با حوزه صنعت
۸) هدايت دانشجويان جهت تدوين پايان‌نامه برحسب ارتباط با صنعت با نگاه بازدهی
۹) تعامل با دانشگاه‌های فنی-مهندسی و علوم پايه جهت تدوين پروژه‌های فناورانه میان‌رشته‌ای و رفع چالش‌های حوزه سلامت
۱۰) طرح نمونه‌های موفق انجام شده دانشجويی در كلاس توسط اساتيد به‌منظور تشويق و ترغيب ساير دانشجويان
۱۱) آموزش حرفه‌ای دانشجويان برای مشاغل خاص و پربازده
پيشاپيش از حسن همكاری شما سپاسگزارم.
دکتر سیدحمید جمال‌الدینی


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر