صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مدیرکل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک:

قاچاق موبایل به حداقل رسید/ ارزش کل پرونده‌های قاچاق در سال 98

گلی گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی‌ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.
کد خبر : 482736

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا گلی مدیرکل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران از کشف چهار هزار و 124 فقره پرونده قاچاق به ارزش 3 هزار و 73 میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی ) خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این 20 هزار و 64 فقره پرونده به ارزش دو هزار و 320 میلیارد تومان کاشف غیرگمرک بوده، یعنی سایر سازمان‌های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند.


وی افزود: پرونده‌های قاچاق می‌تواند شامل لوازم خانگی، پوشاک، اقلام لوکس و بسیاری موارد دیگر باشد.


مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی‌ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.


وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاهش حجم قاچاق در اثر شیوع کرونا افزود: به طور طبیعی با کم رنگ شدن تجارت و کاهش واردات از مبادی رسمی حجم قاچاق هم کم می شود.


گلی اظهار داشت: واقع امر اینکه با افزایش تشریفات قانونی، فرآیندکاری و بروکراسی نباید انتظار داشت حجم ورود قاچاق به مملکت کم شود.


وی خاطرنشان کرد: به طور کلی با آسان شدن تشریفات قانونی، کاهش بروکراسی اداری، کم شدن خواب کالا در گمرکات و به تبع کاهش هزینه ها به یقین حجم قاچاق ورودی ازمبادی رسمی هم به شدت افت پیدا خواهد کرد.


مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران یادآورشد: معضل قاچاق در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت اسست.


انتهای پیام/4141


انتهای پیام/

ارسال نظر