صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گالری طوبی میزبان نقاشی‌های فرخنده رزقی

نمایشگاه نقاشی فرخنده رزقی با عنوان «من و صخره های من» در گالری طوبی تا 25 آبان ماه میزبان علاقه‌مندان است.
کد خبر : 48269

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا، فرخنده رزقی درخصوص این نمایشگاه گفت: « «من و صخره های من» عنوان دومین نمایشگاه نقاشی انفرادی من است که دراین نمایشگاه مجموعه دیگری ازسنگ هایم را به نمایش گذاشته ام. من سال هاست که تمرکزم را برروی به تصویر کشیدن سنگ ها گذاشته ام و سال گذشته نیز مجموعه دیگری ازاین نقاشی ها را در گالری نقش جهان به نمایش گذاشته ام.»


او افزود: «نقاشی های این مجموعه دربرگیرنده 15 نقاشی درابعاد مختلف است که کوچک‌ترین اثر 70 در 50 و بزرگ‌ترین اثر 150 در 100 است و با تکنیک رنگ روغن و به صورت رئالیست انتزاعی خلق شده اند.»


این نقاش که از10 سال پیش با شرکت در کلاس های آزاد هنری تکنیک های نقاشی و طراحی را فراگرفته درباره چگونگی گرایش به نقاشی گفت: «من سال‌ها مدیر مدرسه بودم و دراین دوران بنا به مناسبت های مختلف طرح ها و ایده هایی که داشتم را با نقاشانی که در حوزه نقاشی دیوار کار می کردند در میان می گذاشتم و آن ها این طرح ها را بر روی دیوارهای مدرسه اجرا می کردند. مدتی به عنوان دبیر ریاضی در یکی از هنرستان های تجسمی مشغول به کارشدم، درس دادن درچنین فضایی زمینه ای را فراهم کرد که متوجه شوم که می توانم بخشی از وجود گمشده ام را در نقاشی بیابم، چون حس کردم نقاشی با حال و هوا و روحیات من بسیار نزدیک است.»


رزقی ادامه داد: «از این رو در10 سال گذشته محضر استادان چون فریبا قیصور،کامران قاسمی وند، ژیلا احمد وزیر و آیدین آغداشلو را درک کرده ام و با تکنیک‌های طراحی و نقاشی آشنا شده ام.»


فریبا قیصور درباره نقاشی‌های فرخنده رزقی عنوان کرده است که صخره های فرخنده رزقی نمادی از اوست که از ابتدا مصمم بود و مطمئن و می‌دانست چه می‌خواهد و دغدغه‌های درونی‌اش را با تصویر کشیدن صخره ها به سامان داد.


فرخنده رزقی متولد 1349 بابلسر و لیسانس ریاضی است. او از 10 سال گذشته در کنارتدریس بخش عمده وقت خود را صرف فراگیری نقاشی در کلاس های آزاد نقاشی وفعالیت در این رشته هنری کرده است و نخستین نمایشگاهش را در مهرماه 1393 با عنوان صخره های من در گالری نقش جهان برپا کرد. «من و صخره های من» عنوان دومین نمایشگاه نقاشی این هنرمند است.


نمایشگاه «من و صخره های من» در گالری طوبی درموزه زمان، خیابان ولی عصر، پارک وی، خیابان فلاحی (زعفرانیه) نبش پرزین بغدادی واقع است. گالری همه روزه تا 25 آبان ماه از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر