راهاندازی دفاتر مجازی آنلاین برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجفآباد
امیررضا نقش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در نجفآباد با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای آموزش مجازی و غیرحضوری در شرایط اپیدمی کرونا اظهار کرد: «پیرو بخشنامه دکتر طهرانچی درباره پرهیز از تعطیلی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه و انجام دورکاری در دوره طرح فاصلهگذاری اجتماعی با ارائه خدمات در بسترهای مجازی و استفاده از فناوری اطلاعات و نیز پیرو بخشنامه داخلی واحد نجفآباد، دفتر کار مجازی برای تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد برای مشاوره و حل مشکلات آموزشی دانشجویان راهاندازی شد.»
وی افزود: «این دفاتر در شرایط فعلی دانشگاهها و بهمنظور جلوگیری از هرگونه اخلال و تأخیر در راهبری رسالهها و پایاننامههای دانشجویی، پروژه، کارآموزی و طرحهای معماری (کرکسیون)، مشاوره و حل مشکلات آموزشی دانشجویان توسط مسئولان دانشکدهها و مدیران گروهها و ... راهاندازی شد بهگونهای که تمام اعضای هیئت علمی به برگزاری جلسات آنلاین راهبری (در ساعت و روز دلخواه خود) اقدام کنند و روند کار دانشجو بررسی و رفع اشکال شود و نظارت و پیگیری لازم صورت گیرد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد ادامه داد: «دانشجویان میتوانند پس هماهنگی قبلی با استاد خود یا مسئول مربوطه در دانشکده و دریافت لینک دفتر مجازی استاد، در روز و ساعت مقرر (طبق هماهنگی با استاد یا مسئول مربوطه) وارد جلسه آنلاین با استاد شوند.»
نقش خاطرنشان کرد: «تمام امکانات جلسه آنلاین شامل آپلود فایل ارائه، به اشتراکگذاری دسکتاپ، امکان ارتباط ویدئویی، وایتبرد و ... برای دانشجو، پس از تنظیم و تبدیل نقش از کاربرعادی به ارائهکننده توسط استاد (اپراتور جلسه آنلاین) فراهم است.»
وی بیان کرد: «دانشجویان میتوانند با دریافت کد دفتر مجازی عضو هیئت علمی، از طریق لینک عمومی ورود به دفتر مجازی استادان وارد سامانه شوند و امور آموزشی خود را با استادان پیگیری کنند.»
عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: «تمام اعضای هیئت علمی موظف هستند تا زمان اعمال محدودیت فعالیت حضوری در دانشگاه در ساعات معین در دفتر مجازی اختصاصی خود آنلاین باشند و پاسخگویی به مراجعات آنلاین دانشجویان انجام گیرد که این ساعات جزو ساعات موظف اعضای هیئت علمی بهعنوان دورکاری محسوب میشود.»
نقش عنوان کرد: «بهمنظور پیگیری غیرحضوری مراجعات دانشجویی و توقفنکردن در فرآیندهای اداری، آموزشی و پژوهشی دانشگاه، تمام معاونان، مدیران کل، رؤسا و معاونان دانشکدهها و مدیران گروههای آموزشی هر هفته با زمانبندی مشخص، در دفتر کار عمومی مجازی خود حاضر و در جلسه آنلاین، پاسخگویی مراجعات دانشجویان درباره پیگیری امور اداری، آموزشی و پژوهشی خواهند بود و با مدیریت جلسه آنلاین هر دانشجو پیگیری امور خود را در دفتر کار مجازی انجام میدهند و علاوهبر ارائه راهنمایی لازم، حل مشکل دانشجو حتیالمقدور بهصورت غیرحضوری تا حصول نتیجه پیگیری و ارجاعات لازم انجام میشود.»
انتهای پیام/4103/
انتهای پیام/