صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
مسابقات ورزشی خواهران

سوت آغاز مسابقات دومیدانی و بدمینتون خواهران دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در بوشهر زده شد

رئیس واحد بوشهر ورزش را یکی از مؤثرترین و بهترین روش برای ایجاد نشاط و سلامت در جامعه برشمرد و افزود: یقیناً جامعه‌ای که نیروی انسانی بانشاط و سالم داشته باشد می‌تواند در جهت رسیدن به توسعه واقعی سریع تر و شتاب حرکت کند.
کد خبر : 48202

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر ، عصر امروز در هوای ابری و مطلوب پاییزی با حضور دکتر یوسف قیصری دبیر هیأت امنا و دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ، معاونین واحد بوشهر ، رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان ، خانم قربانی بخشدار بوشهر ، ورزشکاران و سرپرستان تیم های شرکت کننده در مسابقات سوت آغاز مسابقات دومیدانی و بدمینتون خواهران دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی واحد بوشهر در مجموعه ورزشی امیرالمؤمنین این واحد دانشگاهی زده شد.


دکتر یوسف قیصری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در آئین افتتاحیه مسابقات دو میدانی و بدمینتون خواهران دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور بیان داشت : هر جامعه ای برای رسیدن به توسعه پایدار علاوه بر مدیریت صحیح ، برنامه ریزی مناسب و استفاده از فناوری به نیروی انسانی کارآمدو با نشاط نیاز دارد.


رئیس واحد بوشهر ورزش را یکی از مؤثرترین و بهترین روش برای ایجاد نشاط و سلامت در جامعه برشمرد و افزود : یقیناً جامعه ای که نیروی انسانی با نشاط و سالم داشته باشد می تواند در جهت رسیدن به توسعه واقعی سریع تر و شتاب حرکت کند.


دکتر قیصری ادامه داد : البته سلامتی و توانایی جسمانی از نعمات خدادی است که انسان باید ضمن قدردان بودن این نعمت ها و شاکر بودن خداوند متعال ، از توانایی های جسمانی به نحو مطلوب استفاده نماید.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر ورزش را عامل مهم در زندگی دانست و تشریح کرد : امروزه با پیشرفت علم و فن آوری ، هرگونه تغییر جدید می تواند آثار متفاوتی را در کلیه ابعاد زندگی فردی ، اجتماعی و اقتصادی انسان بوجود آورد و در این میان عواملی که در سلامت انسان تأثیر گذار است از نقش ویژه ای برخوردار است.


وی ادامه داد : در شرایط کنونی جهان ، ورزش یکی از مهم ترین عواملی است که برای خروج از سستی و رکود توصیه شده است و به جرأت می توان گفت : یکی از روش های مناسب افسردگی ، همراه ساختن روان درمانی با ورزش است.



دکتر قیصری با بیان اهمیت و توصیه های قرآنی نسبت به ورزش تصریح کرد : در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که بر اهمیت ورزش و نیرومند سازی جسم در کنار تقویت روح دلالت دارد و قوی بودن به عنوان یک امتیاز و عامل مثبت ارزیابی شده است.


رئیس واحد بوشهر با بیان تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر امر ورزش ، اظهار داشت: معظم له می فرمایند : همه باید برای سلامتی خودشان ، ورزش را یک ضرورت به حساب آورند و جامعه ورزشکار ، جامعه با نشاط ، پرتلاش و زنده است .


وی تأکید کرد : ما نیز در دانشگاه نگاه ویژه ای به ورزش و تربیت بدنی داریم چراکه هدف نهایی تعلیم و تربیت تندرستی افراد جامعه است.


دکتر یوسف قیصری افزود : باید تلاش کنیم با برنامه ریزی دقیق و مناسب ، نقش تربیت بدنی و ورزش همگانی در سطح واحدهای استان و کشور برجسته تر شود.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر یکی از اولویت های ورزش را اعتلای روحیه نشاط ، سلامت در دانشگاه و جامعه دانست و تشریح کرد : برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت تمامی دانشجویان ،بویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه، باید بر اساس علایق و استعدادهای آنان برنامه ریزی شود تا آینده سازان ایران اسلامی بتوانند در اوقات فراغت به ورزش روی آورند.


رئیس واحد بوشهر از اهمیت و جایگاه ورزش در آموزش عالی کشور سخن گفت و بیان کرد : ورزش و آمادگی جسمانی دردانشگاه آزاد اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که همواره ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی به کیفی سازی علم و فعالیت های فرهنگی و ورزشی توجه خاص دارند.


قیصری شاهد این ادعارا حضور افراد با تجربه ، خوشنام و توانمند در معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد و گفت : امروز افرادی سکاندار ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی شده اند که به عنوان پیشکسوت و از بهترین ها در رشته های ورزشی زمان خود بودند که این امر باعث رشد چشمگیر تربیت بدنی در دانشگاه شده است.



در ادامه این مراسم خانم قربانی بخشدار بوشهر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت : بسیار خرسندم که امروز بین شما جوانان و دانشجویان ورزشکار هستم .


وی ادامه داد : جوان سرشار از شوق و شادابی است و نیمی از جمعیت ایران اسلامی را جوانان تشکیل می دهد.


قربانی ادامه داد : دانشجویان آینده سازان میهن اسلامی هستند که باید در تمامی عرصه ها با نیروی جوانی وارد شوند و با تلاش و پشتکار به افق روشن پیش رو برسند.


بخشدار بوشهر با تأکید بر اینکه ورزش باعث سلامتی روح می گردد و تأثیر مثبتی بر جامعه دارد بیان داشت : یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید حمایت از بانوان است و برای ورزش جوانان نیز برنامه ریزی مناسبی شده است.


قربانی ابراز امیدواری کرد مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت سپری شود و حضور تیم های ورزشی در استان بوشهر برای آنان خاطره انگیز باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر