آیا رزرو صندلی، راهکار مناسبی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است؟
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در حالی که ستاد ملی کرونا از روز 23 فروردین حضور مشاغل کم خطر و اداری را بلامانع دانست و از سویی نگرانیهای مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی باعث شده ترجیح بدهند در این روزها با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند، این مسئله خود باعث بروز مشکلات بیشتری همچون ترافیک سنگین شهر به خصوص در تهران شده است.
از طرفی در برخی از مسیرها تقاضا برای حمل و نقل عمومی، همچنان بالا و ناوگان پرازدحام است، در هفته آینده نیز گام بعدی در تهران اجرایی خواهد شد و نگرانیهای بیشتری در این زمینه وجود دارد.
در این راستا، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی شهر تهران، روز شنبه آغاز فعالیت استارتآپ «به همراه» را برای رزرو صندلی را اعلام کرد.
با توجه به آنکه با رزرو کردن میتوان تعداد استفادهکنندگان از ناوگان را کنترل کرد بنابراین این روش میتواند در بحث فاصلهگذاری هوشمند مناسب باشد، اما سوال اینجاست که این راهکار برای چه تعداد از شهروندان میتواند سرویسدهی را انجام دهد؟ آیا ناوگان کافی برای این سیستم وجود دارد؟
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران معتقد است که ناوگان بخش خصوص شاغل در سرویسهای سازمانی و دربستی که مالکیت شخصی دارند ظرفیت بالایی دارند و در صورت استقبال شهروندان از این سیستم امکان همکاری خواهند داشت.
همچنین در صورتیکه دولت تدابیری را برای زمانبندی انعطاف پذیر برای کارمندان دولت و برنامه زمانبندی شده برای سایر مشاغل را مشخص کند، ظرفیت این سرویس میتوانند چند برابر باشد.
از سویی دیگر نرخ این سیستم طبیعتا با توجه به عدم بهره از یارانه حمل و نقل و استفاده از ظرفیت کمتر، از نرخهای شرکت واحد اتوبوسرانی بیشتر خواهد بود و در صورتیکه نیاز به کنترل هزینهها باشد، حمایتهای دولت میتواند راهگشا باشد.
ظاهرا این استارت آپ فعلا برای معرفی و ترویج محصول خود کرایه مسیرهای اعلامی را با 60 درصد تخفیف تعیین کرده است.
در حال حاضر شهروندان می توانند از بین مسیرهای فعال، مسیر مناسب خود را انتخاب کرده و سپس آن رزرو کنند یا اگر مسیر دلخواه خود را در اپلیکیشن ندیدند با مراجعه به وب سایت Behamrah.ir در قسمت پیشنهاد مسیر نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
انتهای پیام/4076/
انتهای پیام/