صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳

فرهادی: اجلاس تهران زمینه افزایش مبادلات علمی میان غیرمتعهدها را فراهم می‌کند

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با وزیر علوم بروندی گفت: وزیران علوم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران زمینه را برای افزایش تبادلات علمی و فناوری بین اعضا فراهم می‌کنند.
کد خبر : 4817

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرهادی در دیدار با جوزف بوتورو، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی بروندی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، از آمادگی کشورمان برای همکاری با بروندی در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد.


وی با بیان این که ما می توانیم در زمینه های انتقال تکنولوژی و دارو با بروندی همکاری داشته باشیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران قادر است داروی برخی بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله در زمینه مالاریا و ایدز را در اختیار کشور بروندی قرار دهد.


وزیر علوم کشورمان نیز با یادآوری تحصیل پنج دانشجوی بورسیه از بروندی در ایران در پاسخ به درخواست مقام بروندی موافقت خود را با اعطای پنج بورس جدید به دانشجوبان این کشور اعلام کرد.


در ادامه جوزف بوتورو، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی بروندی، با ابراز خرسندی از حضور در تهران برای شرکت در اجلاس وزرای علوم غیرمتعهدها، کمک دکتر فرهادی برای اجرایی شدن دو یادداشت تفاهم امضاشده در زمینه همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و همچنین پژوهشگاه مواد و انرژی را خواستار شد.


وی با بیان اینکه کشورش در باره نسبت جمعیت استاد به دانشجو بویژه برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری با مشکل روبه‌رو است، گفت: درخواست دارم که تعدادی از دانشجویان کشورم را به عنوان بورسیه در دانشگاه های ایران بپذیرید تا آنها به عنوان عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه بتوانند در بروندی فعالیت کنند.


وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی بروندی همچنین کسب رای بالای فرهادی هنگام رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
در این دیدار دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی - حرفه ای و همچنین روسای دانشگاه بروندی، دانشکده علوم پزشکی و همچنین سفیر این کشور در تهران حضور داشتند.


اولین اجلاس وزرای علوم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از 3 تا 5 اسفندماه در تهران برگزار می شود و در این اجلاس نمایندگانی از 60 کشور جهان و چندین سازمان علمی و بین المللی حضور دارند. 32 کشور از کشورهای شرکت کننده در سطح وزیر در اجلاس تهران حضور یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر