صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
زاهدی در صحن علنی مجلس:

خسارات ناشی از کرونا در آموزش عالی باید جبران شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌هایی می‌گیرد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت مطابقت ندارد؛ ملاک عمل ما باید پروتکل‌های وزارت بهداشت باشد.
کد خبر : 481504

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی در جلسه صحن علنی امروز مجلس با اشاره به اینکه پساکرونا یک تهدید جدی اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی برای کشور است که نادیده گرفته شده، اظهار کرد: همه توجهات به کروناست. غفلت از پساکرونا برای کشور تبعات سنگینی دارد.


وی افزود: اگر مجلس شورای اسلامی به پساکرونا بی‌تفاوت باشد، آیندگان ما را نخواهند بخشید.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از وزارت بهداشت و کادر درمان برای مقابله با کرونا تصریح کرد: برای مقابله با کرونا وزارت بهداشت، علوم و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری کار بزرگی کردند. پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری را پای کار آوردند که نتیجه آن دستیابی به کیت تشخیص کرونا، ماسک‌ها و دستکش‌های فنی، دستگاه‌های تنفسی و ... بود که قابل قدردانی است.


زاهدی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش‌وپرورش جلساتی را با وزیر آموزش‌وپرورش و زیرمجموعه آن، وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم و مباحثی را مطرح کردیم. مهم‌ترین مطلب در شرایط کنونی حفظ سلامتی دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و کارکنان آموزشی است. اهمیت سلامتی بالاتر تشکیل کلاس درس است.


وی تأکید کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌هایی می‌گیرد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت مطابقت ندارد. ملاک عمل ما باید پروتکل‌های وزارت بهداشت باشد.


زاهدی خاطرنشان کرد: با مسئولان آموزش‌وپرورش به تفاهم‌هایی رسیدیم برای اینکه کلاس‌ها درس باید تعطیل باشند. اکنون 80 درصد سرفصل‌های درسی گفته شده و فقط 20 درصد از مطالب باقی مانده است، سزاوار نیست که به خاطر 20 درصد از مطالب درسی خطر کنیم.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با مسئولان صحبت کردیم تا ملاک عمل در کنکور هم همان 80 درصد تدریس شده باشد.


وی تأکید کرد: خانواده‌ها بدانند مسئولان سلامتی دانش آموزان را درجه اول اولویت خود می‌دانند.


زاهدی با اشاره به مشکلات آموزش عالی هم بیان کرد: وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور خسارت‌های زیادی دیده‌اند که باید این خسارت‌ها پرداخت شود.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویانی می‌خواهند ترم خود را حذف کنند و پولش را پس بگیرند، دانشگاه آزاد نمی‌تواند این مبالغ را پرداخت کند. لذا باید یک یارانه خاص به مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اختصاص یابد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر