صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
پیرهادی در گفتگو با آنا:

نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی در برنامه‌های صداوسیما مشاهده می‌شود

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: گاهی اوقات صداوسیما دچار خطا شده و به همین دلیل نوعی نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی در برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی مشاهده می‌شود.
کد خبر : 481320

محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: برخی خطاهایی که در برنامه‌های نوروزی صداوسیما به وجود آمد و مشاهده شد را باید به حساب سهل‌انگاری و راه اشتباه گذاشت و همچنین می‌توان این‌گونه تفسیرکرد که نوعی نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی در این برنامه‌ها شکل گرفته است.


وی افزود: اما اینکه بگوییم صداوسیما دچار انحراف مبنایی شده، چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد، بلکه همان‌طور که اشاره شد، گاهی اوقات دچار نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی می‌شود.


منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر برخی خطاها در برنامه‌های صداوسیما مشاهده می‌شود باید مورد اصلاح قرار گیرد، اما نباید خیلی برروی این مسائل ایستادگی و تمرکز شود، افزود: چون هر نهادی دچار خطا و اشتباه می‌شود و صداوسیما هم از این قاعده مستثنی نیست و این مسئله یک امر طبیعی است، ولی قبول دارم چنین اشتباهاتی در برنامه‌های تلویزیونی صداوسیما به‌ویژه برنامه‌های پرمخاطب نباید صورت گیرد.


پیرهادی ادامه داد: دستاوردهایی که صداوسیما به عنوان تنها رسانه ملی در بر داشته است را نباید فدای یک خطا یا یک اشتباه کرد و نباید این دستاوردها را نادیده گرفت؛ لذا بهتر است به خاطر بروز خطا در برخی برنامه‌های تلویزیونی تمام دستاوردهای صداوسیما را زیرسؤال نبریم، ولی باید به شخص یا عناصر تأثیرگذار در برنامه تلویزیونی‌ای که خطا را مرتکب شده، تذکراتی داده شود.


وی با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه‌ای ناکافی به صداوسیما گفت: وقتی صداوسیما از اعتبار بودجه‌ای کافی برخوردار نباشد، قطعاً تبلیغات تلویزیونی زائل و دور از شأن رسانه ملی برروی آنتن خواهد رفت و همین مسئله برروی محتوای تولیدشده در صداوسیما تأثیرات منفی می‌گذارد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر