صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

کواکبیان: اقتصاد مقاومتی، سیاست مقاومتی نیاز دارد

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: در مقطع کنونی دیپلماسی فعال باید جایگزین مبارزه شود، بحمدالله دکتر ظریف در این بحث موفق عمل کرده است و برجام حاصل و دستاورد دیپلماسی فعال است.
کد خبر : 48070

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مصطفی کواکبیان در مراسم 13 آبان، که به همت انجمن اسلامی دانشجویان واحد پرند و با حضور دکتر محمد قمی رئیس واحد، معاونین و اعضای هیأت علمی واحد برگزار شد با بیان اینکه اگر ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید با «اقتصاد مقاومتی» بویژه بعد از تایید برجام کشورمان را بسازیم نیاز داریم حتما در عرصه روابط بین الملل و سیاست خارجی نیز با «سیاست مقاومتی» به پیش برویم، گفت: تبیین اصول اساسی این موضوع، یک اصل ضروری است.


عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: سیاست مقاومتی متشکل از 5 اصل است: اصل اول: مبارزه همه جانبه با استکبار جهانی، اصل دوم: دیپلماسی فعال و همه‌جانبه، اصل سوم: انسجام داخلی و اجماع بر منافع ملی، اصل چهارم: اتحاد دولت‌ها و ملت‌ها برای ضدیت با ظلم و اصل پنجم: برنامه‌ریزی برای نحوه تعامل با آمریکا.


مدیر مسئول روزنامه مردمسالاری درباره برقراری رابطه با آمریکا اظهار کرد: ما چهار نوع نظریه درباره رابطه با آمریکا می‌توانیم تصور کنیم. عده‌ای به هیچ وجه رابطه با آمریکا را قبول ندارند و می‌گویند تا چند نسل رابطه نمی‌خواهیم. اساسا بگذاریم آقا امام زمان(عج) ظهور کند. دسته دیگری بلا شرط رابطه را می‌خواهند . عده‌ای هم می‌گویند که تنها رابطه‌مان باید در مورد هسته‌ای باشد و وارد مسایل دیگری با آمریکا نشویم که این باور دولت یازدهم است. عده‌ای هم قایل بر این هستند که باید رابطه با آمریکا را بر اساس مصالح ویژه و با برنامه‌ریزی بر اساس عزت و مصلحت و حکمت برقرار کرد که ممکن است هم اکنون شرایط آن وجود نداشته باشد.


وی درباره چرایی اشغال سفارت آمریکا در سال 58 با بیان اینکه اگر شما هم در آن سال و جو قرار داشتید دست به چنین کاری می زدید؟ گفت: تصور کنید یک سال از انقلاب نگذشته است که با پاسخ منفی آمریکا درباره تحویل شاه روبه‌روی می‌شدید، جوانان و مردم دیگر طاقت و تحمل روزگویی و حضور آمریکا را نداشتند.


کواکبیان به دانشجویان گفت: تفکرات بد را از خود دور کنید و در چارچوب‌های تعیین‌شده به فعالیتتان ادامه دهید. توهم توطئه باعث می‌شود که انرژی و نشاطتان از بین برود.


انتهای پیام/

ارسال نظر