صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بخش دوم نگارش علمی پایان‌نامه 34/ بخش دوم؛

تعاریف اصلی مقاله را گرد آوری کنید

پس از تایید پروپوزال از طرف دانشگاهتان، ابتدا یک روش کار کلی برای مراحل پایان‌نامه خود داشته باشید و آنها را بنویسید.
کد خبر : 480629

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ نگارش پایان‌نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش‌های مختلف پایان‌نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین‌رو خبرگزاری آنا بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش پایان‌نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه‌مندان به نگارش دقیق و تخصصی پایان‌نامه‌ها باشد.


پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم‌دوستان با مراحل آغاز نگارش پایان‌نامه آشنا خواهند شد.




بیشتر بخوانید:


نوشتن پایان‌نامه را چگونه آغاز کنیم؟




نوشتن مقدمه مقاله


اگر مطالعات خوبی در خصوص موضوع خود داشته باشید، بعد از تایید پروپوزال شما از سوی دانشگاهتان، می توانید نوشتن بخش مقدمه پایان نامه خود را آغاز کنید. در حین مطالعه، تعاریف اصلی مقاله را گرد آوری کرده و نکات مهم را در یک دفترچه یا وورد کامپیوتر خود با ذکر منبع یاداشت کنید.


 نوشتن روش کار


پس از تایید پروپوزال از طرف دانشگاهتان، ابتدا یک روش کار کلی برای مراحل پایان نامه خود داشته باشید و آنها را بنویسید. بهتر است یک زمانی را برای سپری کردن در کتابخانه دانشگاهتان و خواندن پایان نامه های دانگاه بپردازید تا فرمت کلی پایان نامه ها را بدست آورید و بعد آن می توانید راحت تر مراحل کار را طرح کنید.


 شما قصد دارید در هر فصل چه کلیتی را طرح کنید


 هر فصل چه سیری از مباحث را دنبال می کند. به عبارتی از کدام نقطه آغاز می شود و در کدام نقطه به پایان می رسد. 


 هر بحث حدودا چند صفحه به طول خواهد انجامید (که کاملا تقریبی و نشان دهنده اهمیت نسبی بحث ها و تمرکز یا تاکید بر آنها در کار شماست).


انتهای پیام/ 4133


انتهای پیام/

ارسال نظر