خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سامانه تلفنی مشاوره ویروس کرونا در بخش مشاوره بیماریهای واگیر سامانه تلفنی 190 راهاندازی شده و مردم و کارکنان نظام سلامت میتوانند به صورت شبانهروزی سوالات خود در خصوص این بیماری را با متخصصان در میان بگذارند. سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 24 ساعته و از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه قابل شمارهگیری است.
همچنین سامانه تلفنی دیگری با شماره 4030 برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راهاندازی شده است. زیرساختهای این سامانه تلفنی با همکاری بنیاد برکت و سازمان نظام پزشکی ایجاد شده و 2 هزار خط تلفن همزمان دارد.
سازمانها و نهادی دیگر نیز سامانههای تلفنی دیگری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ویروس کرونای جدید راهاندازی کرده تا پاسخگوی نیازهای مردم در شرایط فعلی باشند. سازمان بیمه سلامت سامانه تلفنی 1666 را راهاندازی کرده تا پاسخگوی سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا باشد. سازمان بهزیستی نیز مشاوره تلفنی 1480 را راهاندازی کرده که همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی به مردم ارائه میدهد.
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران نیز با راهاندازی سامانه تلفنی صدای پرستار با شماره 02161054002 هر روز از ساعت 11 تا 19 به سوالات هموطنان در خصوص مراقبت کودکان، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریتها و مسمومیتها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ میدهد. سامانه صدای ماما نیز از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 نیز پاسخگوی سوالات مردم است.
گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص کنترل استرس، اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه میدهد.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/