صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

خط تماس وزارت بهداشت برای مشاوره رایگان در مورد کرونا

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خط تماس مشاوره اضطراری ویروس کرونا در سامانه تلفنی 190 را راه‌اندازی کرد.
کد خبر : 480518

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  سامانه تلفنی  مشاوره ویروس کرونا در بخش مشاوره بیماری‌های واگیر سامانه تلفنی 190 راه‌اندازی شده و مردم و کارکنان نظام سلامت می‌توانند به صورت شبانه‌روزی سوالات خود در خصوص این بیماری را با متخصصان در میان بگذارند.  سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 24 ساعته و از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه قابل شماره‌گیری است.


همچنین سامانه تلفنی دیگری با شماره 4030 برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راه‌اندازی شده است. زیرساخت‌های این سامانه تلفنی با همکاری بنیاد برکت و سازمان نظام پزشکی ایجاد شده و 2 هزار خط تلفن همزمان دارد.


سازمان‌ها و نهادی دیگر نیز سامانه‌های تلفنی دیگری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ویروس کرونای جدید راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی نیازهای مردم در شرایط فعلی باشند. سازمان بیمه سلامت سامانه تلفنی 1666 را راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا باشد. سازمان بهزیستی نیز مشاوره تلفنی 1480 را راه‌اندازی کرده که همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی به مردم ارائه می‌دهد.


 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران نیز با راه‌اندازی سامانه تلفنی صدای پرستار با شماره 02161054002 هر روز از ساعت 11 تا 19 به سوالات هموطنان در خصوص مراقبت کودکان، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریت‌ها و مسمومیت‌ها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ می‌دهد. سامانه صدای ماما نیز از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 نیز پاسخگوی سوالات مردم است.


گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص کنترل استرس، اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه می‌دهد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
خدیجه
10:56 - 1399/08/16
متاسفم براتون
اصلا جواب نمی‌دید
سر کاری
ریحانه
10:29 - 1399/06/26
آیا کرونا بر قلب تاثیر میزاره؟
ندا رفیعیان
10:49 - 1399/05/04
اصلا پاسخگوی تماسها نیستند
امینی
13:22 - 1399/05/01
سلام اصلا درست جواب نمی دهند من که جوابم رونگرفتم
غزاله
17:31 - 1399/04/25
من با سازمان بیمه سلامت تماس گرفتم خیلی خوب پاسخ و مشاوره دادن، ممنون
علیرضا
13:32 - 1399/04/22
من و مادرم از قبل از عید حالمون بد بود رفته رفته بهتر شدیم ولی در سینه احساس درد و سنگینی داشتیم و تیر کشیدن رفتیم سی تی اسکن گرفتیم گفتند کرونا هستش ولی توی ازمایش از بینی منفی بود الان ک ۲۱/۴/۹۹ هستیم هنوز هم سینه هامون گاهی اوقات تیر میکشه و درد میگیره ایا داروی خاصی هست مصرف کنیم تا از شر این مشکل راحت بشیم خواهش میکنم کمک کنید
مجتبی ضابط
03:40 - 1399/04/15
سلام به هیچ‌عنوان پاسخگویان تکنیکهای روانشناختی مبنی بر ایجاد حس امنیت در تماس گیرندگان را رعایت نمیکنند و صرفا مانند یک رباط یا ماشین‌عمل میکنند بنده که‌جوابم را نگرفتم‌
محمد
11:23 - 1399/04/11
اصلا جواب نمیدی کمتر تبلیغات دروغ بگید فکر کنم تمام ملت تو خونه میمرن
زهرا یاراحمدی
13:13 - 1399/04/08
واقعا متاسفم براتون بعد از ۲۵ دقیقه انتظارکه پشت خط بودم هنوز کسی پاسخ نداده امتیاز خواستن و تلفن رو قطع کردن