کرونا؛ نکات تحویل سفارش آنلاین
به گزارش حوزه پزشکی و بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، قرنطینه خانگی به گفته تمام متخصصان و پژوهشگران حوزه بهداشت اصلیترین راه مقابله با ویروس کووید19 شناخته شده است. پر واضح است که رعایت این مهم نیازمند آگاهی از مسائلی است که محیط قرنطینه را از هرگونه آلودگی جدید مصون کند.
یکی از مشکلاتی که ممکن است قرنطینه کامل را بشکند، نیازمندیهای روزانه و خرید مایحتاج معیشتی است. با شیوع ویروس کرونا در جهان بانکها، مؤسسات اقتصادی، داروخانهها و حتی فروشگاههای مواد غذایی برای سهولت دسترسی مردم به نیازهای روزانه خدمات دهی خود را به صورت آنلاین انجام میدهند.
چگونگی بهرهگیری از این خدمات مقولهایست که لازم است مردم در باره آن بیشتر بدانند. درست است که خدمات اینترنتی در صرفهجویی وقت و هزینه مؤثر است. اما رعایت نکات بهداشتی حتی در اینگونه خریدهای نیز از ضروریات جامعه امروز است. بنابراین در این مرقومه نکاتی که مردم باید در هنگام تحویل سفارشهای آنلاین به آن توجه کنند را مرور میکنیم.
هنگام تحویل خرید آنلاین خود از بازکردن بسته بندی خودداری کنید و ابتدا مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده دهید و در صورت مغایرت سفارش با کالا، بسته را تحویل نگیرید.
همچنین هنگام تحویل گرفتن سفارش از سالم بودن ظاهری کالا مطمئن شوید تا بعد با فروشگاه به مشکل برنخورید. البته کالاهایی که در رسید تحویل آن قید شده که نباید از بسته خارج شوند، از بند فوق مستثنی هستند. در این موارد، باز و راهاندازی کالا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری است.
مسئله دیگر اینکه در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری در حضور مأمور پستی و قبل از امضای رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن شوید و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهید.
چنانچه بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری را امضا کنید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهید داشت. توجه داشته باشید که طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. اگر صاحب سفارش پرداخت آن را بهصورت آنلاین انجام داده و تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری شود، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام کند، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.
مطلبی که مردم این روزها باید به آن حساسیت بیشتری داشته باشند رعایت اصول بهداشتی در تحویل کالاست. شخصی که کالا را تحویل شما میدهد باید از ابزار مراقبتی مانند ماسک و دستکش برخوردار باشد. در نظر داشته باشید هرگونه کالا و خدمات پس از تحویل بار دیگر باید گندزدایی شده و بعد به داخل منزل انتقال داده شود تا امکان هرگونه ورود ویروس به محل قرنطینه از بین برود.
انتهای پیام/4034/
انتهای پیام/