صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
دانشگاه برخط؛ دانشگاه الکترونیک - رحیمی تشریح کرد؛

آموزش غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری؛ چالش‌ها و موفقیت‌ها + جدول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام شده این دانشگاه در راستای آموزش مجازی دانشجویان را به همراه مشکلات و پیشنهادهای لازم ارائه کرد.
کد خبر : 480203

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ با توجه به شرایط خاص ایجادشده در کشور و چشم‌انداز پیش‌رو، لزوم استفاده از بستر آموزش برخط بیش از پیش احساس می‌شود.


در این گزارش که در گفتگوی آنا با ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارائه شده است، خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه به همراه مشکلات و پیشنهادات به شکل مختصر بیان می‌‌شود.


به‌منظور درک بهتر فعالیت‌های ذکر شده، این موارد در قالب جدول ارائه شده است. در جدول شماره یک خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در واحد دانشگاهی شهرکرد تا پنجم فروردین ارائه شده است.


جدول 1- خلاصه اقدامات انجام شده























































































ردیف



شرح فعالیت



تاریخ



1



انتخاب اعضای ستاد آموزش غیرحضوری به منظور برنامه‌ریزی روزانه و تصمیم‌گیری و هماهنگی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و صدور حکم برای اعضا.



14/12/98



2



تشکیل جلسه با حضور اعضای ستاد آموزش غیرحضوری و ریاست دانشکده‌ها به‌منظور تعیین اعضای پشتیبان آموزش غیرحضوری و تصمیم‌گیری در راستای آموزش و توجیه استادان و دانشجویان.



17/12/98



3



تعیین اعضای کمیته پشتیبان متشکل از 16 نفر از افراد متعهد و آشنا به امور رایانه‌ای به منظور پشتیانی دانشجویان و همکاری با آنها در راستای آشناشدن با سیستم آموزش غیرحضوری.



17/12/98



4



اطلاع‌رسانی نام کاربری و گذرواژه به دانشجویان و استادان به چند روش



19/12/98



5



آموزش تیم پشتیبان فنی با سیستم آموزش غیرحضوری و توجیه آنها به‌منظور انتقال این آموزش به استادان و دانشجویان.



19/12/98



6



تهیه کتابچه راهنمای کارکرد با سیستم آموزش غیرحضوری به صورت فایل pdf و ارسال آن به دانشجویان و استادان.



19/12/98



7



ارسال مشخصات و شماره تلفن افراد پشتیبان در قالب یک فایل متنی به دانشجویان و استادان از طریق وب‌سایت دانشگاه و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه.



20/12/98



8



هماهنگی و راه‌اندازی آزمایشی سیستم آموزش غیرحضوری



20/12/98



9



اختصاص کلاس‌هایی به منظور آموزش غیرحضوری برای استادانی که دسترسی شخصی به وسایل آموزشی از قبیل رایانه شخصی، میکروفن، دوربین و تخته سفید ندارند



20/12/98



10



تشکیل کلاس آزمایشی برای دانشجویان و استادان



20/12/98



11



شروع رسمی کلاس‌های آموزشی غیرحضوری بر خط



21/12/98



12



استقرار تیم پشتیبانی و فنی برای برطرف کردن مشکلات دانشجویان و استادان



21/12/98



13



پایان کلاس‌ها در سال 98



28/12/98



14



شروع کلاس‌ها در سال 99



5/1/99



15



استقرار تیم پشتیبانی و IT برای برطرف کردن مشکلات جدید



5/1/99




در جدول شماره دو به ارائه چالش‌ها و پیشنهادات به‌منظور ارتقای سیستم آموزش برخط پرداخته می‌شود. در این جدول سعی شده است که مهم‌ترین موارد با مشورت با تیم پشتیبانی فراهم شود.


جدول 2- مشکلات و چالش‌های سیستم آموزش برخط
































ردیف



چالش



پیشنهاد برای بهبود چالش



1



نداشتن پنل گزارش‌گیری و مدیریتی برای پشتیبان‌ها و در نتیجه ناتوانایی واحد آموزش در ادغام و اعمال تغییرات دروس



اختصاص قابلیت بیشتر به کارشناسان واحدها توسط سازمان



2



استخراج تغییرات از سیستم بسیار دشوار است و نیاز به ارسال خروجی به واحد الکترونیک سازمان است که با توجه به حجم درخواست‌ها در سازمان، درخواست‌ها به کندی رسیدگی می‌شود.



تقسیم وظایف واحد الکترونیک و انتقال آنها به واحدها



3



مشکلات سیستم آموزش برخط شامل:



  1. ناتوانایی اشتراک صفحه نمایش برای استاد

  2. مشکلات استفاده از تخته وایت‌برد مانند حرکت غیرطبیعی قلم عدم کارکرد قلم نوری و ...



ارتقای سیستم آموزش برخط



4



نبود دسترسی بسیاری از دانشجویان به بستر اینترنت و تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز



فراهم کردن فایل‌های آموزش به‌صورت آفلاین در قالب سی دی و ...




انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر