صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

تولید خودروی ارزان با پرینتر سه‌بعدی از سال آینده عملی می‌شود

پرینتر‌های سه‌بعدی تاکنون نقش خود را در آینده طراحی صنعتی اثبات کرده‌اند و در زمینه‌های دیگر نیز اثرگذاری آینده آنها محرز است اما اکنون این تکنولوژی تازه وارد عرصه تولید شده و یک شرکت قصد دارد با استفاده از اجزاء پرینت‌شده، خودرویی ارزان به بازار ارائه کند.
کد خبر : 47929

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، شرکت لوکال موتورز اوایل سال یک مسابقه برگزار کرد که هدف از آن ساخت خودرویی پرینت شده با قابلیت تردد در خیابان و جاده بود. در ماه ژوئیه (خرداد1394) برنده این رقابت با نام LM3D Swim مشخص شد و جایزه‌اش را دریافت کرد.


اکنون لوکال موتورز اعلام کرده است که مراحل نخستین برای تولید انبوه این خودرو را در دستور کار دارد و قرار است بهار آینده این خودرو را با قیمت 53 هزار دلار به مشتریان عرضه کند.


بهار سال 2016 زمانی است که دریافت سفارش‌ها در بخش پیش‌فروش آغاز می‌شود و یک شرکت گمنام در عرصه تولید خودرو، یک خودروی عجیب را که با پرینترش ساخته از وب‌سایتی به نام «ایندیگوگو» که آن هم چندان نام و نشانی ندارد به متقاضیان عرضه می‌کند اما این تنها اعلامیه‌ای برای آغاز راه است.


هنوز مشخص نیست خودرو از چه زمانی قرار است در خیابان‌ها دیده شود. این خودروی عجیب که اکثر بخش‌های آن با پرینتر ساخته می‌شود، از یک شاسی مشخص و یک سیستم تولید قدرت استفاده می‌کند اما به گفته مدیران شرکت لوکال‌موتورز، انتخاب‌های زیادی برای ظاهر و بخش‌های دیگر خودرو برای مشتریان تدارک دیده شده است.


لوکال‌موتورز که قبلا سابقه همکاری با DARPA و تولید سریع خودروهای سفارشی را دارد، هنوز درباره پیمانکار تولید بخش‌های موتور و شاسی تصمیمی نگرفته است اما مشخص شده که از ژوئیه تا سپتامبر (خرداد تا شهریور 1394) زمان، صرف بهینه‌سازی و تولید نمونه اولیه خودروی Swim شده است.


مدیران این شرکت همچنین اعلام کرده‌اند که آزمایش‌های تصادفات و ایمنی تا پایان سال 2016 انجام نخواهد شد و این بدین معنی‌است که این خودرو تا سال 2017 مجوز تردد دریافت نخواهد کرد.


لوکال‌موتورز قصد دارد سالانه 2400 دستگاه از این خودرو را با توجه به درخواست بازار، تولید و عرضه کند که قیمت آن با قیمت یک هدفون با تکنولوژی بازار و حرفه‌ای برابر است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر