صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

بحران تقلب فولکس به خودروهای بنزینی رسید

فولکس واگن در آخرین اعلامیه خود درباره بحران تقلب درباره آلایندگی تولیداتش، اعتراف کرده است که مدل‌های بنزینی این کارخانه نیز مشکلی مشابه مشکل مدل‌های دیزلی داشته‌اند.
کد خبر : 47925

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، فولکس واگن که یکی از بزرگترین خودروسازان آلمان و جهان است، پس از آنکه مشخص شد در 11 میلیون خودروی دیزلی که از سال 2007 میلادی تولید کرده، از نرم‌افزاری برای پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی بهره گرفته است، اکنون تأیید کرد که در 800 هزار دستگاه از خودروهای دیگر که شامل چند مدل بنزینی نیز می‌شود، از روش مشابهی برای پایین‌تر نشان دادن میزان تولید منوکسید کربن و دیگر آلاینده‌ها استفاده کرده است.


این اعلامیه که پس از تعطیلی بازارهای اروپا در روز چهارشنبه منتشر شد، جزئیاتی از روش استفاده شده بیان نکرده و تنها گفته که نتایج آزمایش‌های داخلی این شرکت، بهره گرفتن از چنین روشی را مشخص کرده است.


فولکس پس از رسوایی تقلب در آزمون‌های آلایندگی آمریکا که با آزمایش‌های سازمان محیط‌‌ زیست این کشور افشا شد، بیش از 3/8 میلیارد دلار از سودش را کاهش داد که این نخستین تعدیل منفی در دارایی‌های این شرکت طی 15 سال گذشته است.


همچنین مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت، پس از آنکه اعلام کرد از تقلب در سیستم خودروهای فروخته شده اطلاعی نداشته است، استعفا داد. اما مایکل هورن، مدیر بخش آمریکایی، شرکت گفته است که قبل از آزمون‌های سازمان محیط زیست و در سال 2014 میلادی متوجه وجود ناهماهنگی در میزان آلایندگی خودروها با استانداردهای محیط‌زیست شده بود.


اگرچه هیچ‌یک از مدیران رده‌بالای فولکس، هنوز به دست‌داشتن در چنین تقلبی اعتراف نکرده‌اند، برآورد می‌شود گروهی از مدیران ارشد این شرکت از سال 2007 و ابتدای به‌کارگیری این شیوه، از وجود آن اطلاع داشته‌اند.


اکنون با این اعلام تازه و افشای ابعاد دیگری از تقلب زیست‌محیطی فولکس، این شرکت احتمالاً با بحران مالی و جریمه‌های تازه‌ای در اروپا و آمریکا روبه‌رو خواهد شد و این امکان وجود دارد که برخی از مدیران آن نیز تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر