صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با هدف عبور از کرونا صورت گرفت؛

کاهش هزینه‌ خدمات «پست کتاب»

سامانه «پست کتاب» با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن هموطنان در خانه، هزینه ارسال کتاب از طریق پست را از امروز تا پایان فروردین ۹۹ با حدود۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌کند.
کد خبر : 478315

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا، سامانه پست کتاب، با یارانه خانه کتاب هزینه ارسال کتاب از طریق پست را با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌کند.


براساس این طرح، برای ارسال هر بسته پستی کتاب در سامانه مذکور، تا ۲ کیلوگرم صرفاً مبلغ ۳۰هزار ریال دریافت خواهد شد و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می‌شود. 


این موسسه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور غنی ساختن ایام در خانه ماندن ناخواسته هموطنان در اثر تهدید ویروس کرونا، بر آن شد بخشی از یارانه کتاب را به حمایت از سامانه پست کتاب اختصاص دهد تا از این طریق هزینه ارسال کتاب از طریق پست از امروز یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۱۳۹۹ با حدود ۵۰ درصد تخفیف محاسبه شود. 


ناشران، کتابفروشان، توزیع کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، درصورت داشتن پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق پایگاه اینترنتی خانه کتاب ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت نام و عضویت اقدام کنند.


سامانه پست کتاب، از حدود یک سال پیش، برپایه تفاهم‌نامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت پست، توسط خانه کتاب راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ ناشر و فروشگاه کتاب در آن عضویت دارند. این سامانه صرفاً به ارسال کتاب اختصاص دارد.


اگرچه در شرایط کنونی که به‌دلیل پرهیز از ترددهای غیرضروری مراجعه به فروشگاه های کتاب میسر نیست، به لطف اینترنت و زیرساخت های تجارت الکترونیک و وجود فروشگاه های فراوان اینترنتی، آگاهی از کتاب‌های تازه منتشرشده یا جستجو و یافتن کتاب مورد علاقه و خرید اینترنتی و غیرحضوریِ آن کار دشواری نیست، به نظر می‌رسد مشکل اصلی «رساندن کتاب» به‌دست خریدار است، امری که موجب افزایش قیمت تمام شده کتاب نیز می‌شود.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر