صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
کمپین وفاداری فیلیمو؛

چرا کمپین‌های وفاداری مشتریان در کسب‌و‌کار امروز بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است؟

هر چه کمپین‌‌های وفاداری با مقیاس­‌های بزرگ­تری اجرا شوند و گروه بیشتری از کاربران یک وبسایت یا اپلیکیشن را شامل شوند، این یعنی موفقیت واقعی برای آن کسب و کار رقم خورده است.
کد خبر : 476985

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ایده‌های خلاقانه کسب‌وکارها در جذب یا نگهداری مشتری‌ها همیشه موردتوجه قرار می‌گیرد. چه از دوران‌های قدیم و رسوم بازاری که بین مغازه‌دارها و حجره‌دارها برقرار بود، چه تا همین امروز که مشتری‌ها طیف گسترده‌ای از نیازشان را بدون شناخت فروشنده و با خدمات آنلاین برطرف می‌کنند. حالا در این سبک زندگی دیجیتال، وفاداری فراتر از مشتری مداری معنا پیدا می‌کند. وفاداری مرحله‌ای بعدتر از مشتری مداری و مشتری مداری پایه‌ای برای تثبیت وفاداری است. به همین دلیل است که در دنیای کسب‌وکاری امروز، کمپین‌های وفاداری ارزش بالایی پیدا کرده‌اند. هر چه کمپین‌های وفاداری با مقیاس‌های بزرگ‌تری اجرا شوند و گروه بیشتری از کاربران یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را شامل شوند، این یعنی موفقیت واقعی برای آن کسب‌وکار رقم خورده است؛ اما تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید چرا از طرف بانک‌ها و برندها مورد تشویق و تشکر قرار می‌گیرید؟


از باشگاه مشتریان تا هدیه رایگان


نظرسنجی‌ها نشان داده 84 درصد مشتری‌ها تمایل به خرید از برند یا فروشگاهی را دارند که به برنامه‌های وفاداری را برای مشتریان‌شان اجرا می‌کنند. تخفیف‌های چسبیده روی شیشه مغازه‌ها یا عددهای خط‌خورده و کم‌ارزش شده در خریدهای اینترنتی از یک جایی به بعد الهام‌بخشی‌شان را برای خریدار از دست می‌دهند. همه چیز قیمت نیست. این جمله‌ای است که کسب‌وکارهای پایدار در طول زمان به آن رسیده‌اند و به مشتری‌های وفادار هم ثابت کرده‌اند. وفاداری رابطه‌ای ارزشمند را بین مشتری و فروشنده ایجاد می‌کند که احترام، اعتماد، حس خوب همراهی را به همراه دارد. مشتری‌هایی که در کنار خدمات درست و با کیفیت، هدیه‌ای را دریافت می‌کنند یا با عضویت در باشگاه مشتریان از تخفیف‌ها و ارزش‌های ریالی خرید بهره‌مند می‌شوند، حسی که پیدا می‌کنند چیزی شبیه به ارزشمند بودن در یک رابطه دوطرفه دوستی است. در چنین مواقعی مشتری حتی نسبت به برند و خدمات یا محصولی که از آن می‌گیرد متعصب می‌شود و به طور ارگانیک تبلیغ آن را می‌کند. مثلاً این روزها با وجود تبلیغات گسترده‌ای که توسط اینفلوئنسرها در فضای مجازی می‌بینیم، خیلی از افراد تأثیرگذار هستند که بدون دریافت پول و به‌صورت خودجوش برای بعضی برندها تبلیغ می‌کنند. این تبلیغ خودجوش ممکن است به دلایل مختلفی از جمله برخورد محترمانه فروشنده، خدمات دقیق و باکیفیت یا موارد متعدد دیگر باشد، اما آنچه اهمیت دارد این است که وفاداری خریدار را نسبت به برند نشان می‌دهد؛ اما برندها در مقابل این وفاداری چه می‌کنند؟


وفادارم بمان ای دوست


همان‌طور که ممکن است برندها و کسب‌وکارهای بی‌توجه به وفاداری تنها با فروش محصولات‌شان به سود مورد نظر برسند، درعین‌حال صاحبان شرکت‌هایی که آینده را فراتر از درامد می‌بینند، با خلاقیت برای بالا بردن تعداد مشتری‌های وفادارشان برنامه‌ریزی می‌کنند. صفورا یک فروشگاه بزرگ اینترنتی لوازم آرایشی است که از تمام نقاط دنیا مشتری دارد. برندهای بزرگ آرایشی رونمایی از محصولاتشان را در صفورا برگزار می‌کنند و بزرگ‌ترین فعالان حوزه آرایش همگی همکاری‌های مشترک متعدد با صفورا دارند؛ اما این فقط بخشی از فعالیت‌های تجاری صفورا است. این برند برای مشتریان خاصی که امتیازهای مختلفی در باشگاه مشتریان دارند برنامه‌های جذاب اجرا می‌کند. اگر شما مشتری فروشگاهی باشید که برای عرضهٔ محصول محدودش ابتدا شما را خبردار کند حتماً بسیار حس ارزشمندی پیدا می‌کنید. یا اگر مشتری استارباکس به عنوان بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای جهان باشید، حتماً بسیار خوشحال می‌شوید که بعد از مدتی خرید مکرر، یک روز از همان فروشگاه همیشگی نوشیدنی‌ای را به‌رایگان دریافت کنید که کاملاً مطابق با سلیقه و میل شما باشد. این کاری است که استارباکس توسط یک اپلیکیشن سفارش انجام می‌دهد و مشتریان را ترغیب می‌کند تا از این طریق سفارش‌شان را ثبت کنند که بعداً بتواند به‌صورت شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها پیشنهاد‌هایی را ارائه کند.


یک هفته تماشا مهمان فیلیمو باش


«فیلیمویی عزیز: شش ماه از سال 98 رو در کنارمان بودید، به پاس این همراهی یک هفته اشتراک رایگان هدیه تقدیم به شما». اگر شما هم این روزها چنین پیامی را دریافت کرده‌اید حتماً در گروه کاربران وفادار فیلیمو هستید که روزهای پایانی سال با این هدیه از شما تقدیر می‌شود. در بین هیاهوی روزهای پایانی سال خصوصاً امسال که حال و هوای نوروز به خاطر شیوع ویروس کورونا بیشتر از همیشه رنگ‌باخته، چنین پیام‌هایی ارزشمندتر می‌شوند. این پیام فیلیمو علاوه بر اینکه کاربران را از وضعیت همراهی‌شان آگاه می‌کند، با اعطای هدیه‌ای یک‌هفته‌ای به آن‌ها، حاوی این پیام است که کاربران وفادار برای فیلیمو بسیار ارزشمند هستند. این کمپین وفاداری فیلیمو در گروه هدیه‌های مستقیمی قرار می‌گیرد که بخشی از خدمت امتحان شده را به کاربر اعطا می‌کند. احتمالاً فیلیمویی ها برای تقدیر از کاربران وفادارشان برنامه‌های مختلفی داشتند اما این هدیه را با مناسبت بیشتری که این روزها ممکن است خیلی‌ها در قرنطینه خانگی باشند انتخاب کرده‌اند که به مسئولیت اجتماعی‌شان هم پایبند باشند. درنهایت چیزی که ارزشمند است، رسیدن به مفهوم حفظ رضایت کاربران به‌ویژه در سطح مشتری‌های وفادار است که فیلیمو این شیوه را برای آن برگزیده. امیدواریم شما هم در دسته کاربرانی باشید که چنین پیامکی را به‌تازگی از فیلیمو دریافت کرده‌اید.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: فیلیمو
ارسال نظر