صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

دادستان کل کشور: مصونیت سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبری می‌دانیم/ اظهارات سخنران مراسم 13 آبان درباره بازداشت‌‌های اخیر

رئیسی خطر سقوط فرهنگی را یکی از خطرهای دوران پس از توافق خواند و اظهار کرد: در ایران بعد از برجام حتما در حوزه فرهنگی باید مراقبت کنیم و در حوزه اقتصادی باید مراقب هجوم کالاهای غربی و آمریکایی و تغییر ذائقه ملت باشیم.
کد خبر : 47650

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در مراسم روز 13 آبان، در جمع راهپیمایان تهرانی که در مقابل لانه جاسوسی در خیابان طالقانی جمع شده بودند، آمریکا را مصداق استکبار دانست و با اشاره به نامه رهبری درباره برجام، اظهار کرد: رهبری گفتند که اگر بخواهیم جنایات آمریکا را بیان کنیم، کیفرخواست بزرگی باید ارائه دهیم.


وی با اشاره به جنایت‌های آمریکا به قتل عام سرخ‌پوستان،‌ ادامه داد: کسی به ادعای سرخ‌پوستان توجه نمی‌کند، در حالی که تنها 12 درصد جمعیت آمریکا را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهد ولی نیمی از زندانیان آمریکا سیاه‌پوست هستند که تحت آزار و شکنجه قرار دارند. آمریکا به طور آشکار حریم خصوصی اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض می‌کند.


دادستان کل کشور در ادامه به جنایات آمریکا در خارج از این کشور پرداخت، تصریح کرد: آمریکا فقط در عراق باعث کشته‌شدن 300 هزار نفر و زخمی و مجروح شدن 120 هزار نفر شده است.


به تازگی شبکه نفوذ رسانه‌ای و فضای مجازی با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شدند و با آنها برخورد شد. عناصر جاسوس قلم به‌مزد آمریکایی دستگیر شدند و خبر آن توسط سپاه پاسداران اطلاع‌رسانی شد

رئیسی با بیان اینکه «قریب به 7 ماه است که آل‌سعود با حمایت مستقیم آمریکا مردم متدین اما مقاوم یمن را تحت جنایات خود قرار داده است»، اضافه کرد: آمریکا بیداری اسلامی در کشورهای مصر، تونس و لیبی را سرکوب کرد.


وی اظهار کرد: نقض حقوق بشر توسط آمریکا تنها یک تحلیل توسط من به عنوان مسئول جمهوری اسلامی نیست؛ بلکه اسناد روشنی وجود دارد که نقض حقوق بشر از سوی آمریکا را اثبات می‌کند که بالاترین نقض حقوق بشر در دنیاست.


دادستان کل کشور با بیان اینکه «مردم در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آیند»، گفت: امروز مردم این فریاد منطقی و عقلانی «هیهات من الذله اباعبدالله الحسین» را شنیدند و به جان خریدند.


سخنران امسال مراسم 13 آبان تهران، همچنین به جنایت‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: مصادره اموال ایران، هجوم نظامی به طبس،‌ کودتای نوژه،‌ حمایت از صدام در 8 سال جنگ تحمیلی، حمله به کشتی و سکوهای ایران و همچنین تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از جمله جنایات آمریکا علیه ایران است.


آنچه بلا و مشکلات داریم از این آل‌سعود است


رئیسی در ادامه سخنان خود به مناسبت 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به ترورهای منافقین در ایران، اظهار کرد: 17 هزار نفر از جمله نخست‌وزیر و مسئولان کشور توسط منافقین به شهادت رسیده‌اند و امروز آمریکا پناهگاه منافقین است.


وی تصریح کرد: آمریکا با حمایت خود از فتنه‌های سال 78 و 88 در کشور تصور کرد که جای پایی در ایران پیدا کرده است اما ما می‌بینیم که امروز بالاترین نفرت نسبت به آمریکا وجود دارد.


دادستان کل کشور همچنین اظهار کرد: اصحاب رسانه ببینند که ملت ایران بعد از گذشت 36 سال از انقلاب بیش از هر زمان دیگری در سراسر عالم عزت و اقتدار دارند؛ هر جا از جمله در عراق و یمن فریاد حق‌طلبی وجود دارد امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.


وی تأکید کرد: از طرف دیگر، آل‌سعود امتداد راهبردی نظام سلطه است که جنگ نیابتی از طرف آمریکا را انجام می‌دهد. آنچه بلا و مشکلات داریم از این آل‌سعود است که از ایادی آمریکایی‌ها هستند.


رئیسی با بیان اینکه «ایران اسلامی، امروز منطق و عزت دارد»، اضافه کرد: کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری در مورد خاطره خود از دوران وزارت گفته بود که هر جا رفتم ایران و ایران و ایران است.



می‌خواهند با حرکت سیاسی کاری کنند که نسبت به نظام سلطه و آمریکا حساسیت‌زدایی شود


وی ادامه داد: اگر نظام سلطه در مقابل این ملت سر تعظیم فرود نیاورد مجبور است در پای ملت‌های مسلمان دنیا سر خضوع فرود آورد.


رئیسی با اشاره به خطر سقوط فرهنگی اظهار کرد: می‌خواهند مردم و مسئولان را در مقابل نظام سلطه حساسیت‌زدایی کنند. در ایران بعد از برجام حتما در حوزه فرهنگی باید مراقبت کنیم و در حوزه اقتصادی باید مراقب هجوم کالاهای غربی و آمریکایی و تغییر ذائقه ملت باشیم.


دادستان کل کشور اظهار کرد: آنها به دنبال اثرگذاری روی چهره‌های سیاسی کشورند به نحوی که در آنها بدمند که باید تغییر ایجاد کرد اما تغییر یعنی چه؟ تغییر از مبانی و ارزش‌های نظام اسلامی، تغییر از آنچه بچه‌های ما با رمز یا حسین جان خود را تقدیم کردند. می‌خواهند با حرکت سیاسی کاری کنند که نسبت به نظام سلطه و آمریکا حساسیت‌زدایی شود و بگویند الان با ملت ایران دوست باشیم.


وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: حتی مذاکره‌کنندگان نیز در پای میز مذاکره باید با تمام وجود نسبت به آمریکا خشم و نفرت داشته باشند. هر چند مذاکره کردند؛ اما دشمن دشمن است و ما سر سازش نخواهیم داشت.


دادستان کل کشور با اشاره به دستگیری برخی فعالان رسانه‌ای و سیاسی گفت: به تازگی شبکه نفوذ رسانه‌ای و فضای مجازی با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شدند و با آنها برخورد شد. عناصر جاسوس قلم به‌مزد آمریکایی دستگیر شدند و خبر آن توسط سپاه پاسداران اطلاع‌رسانی شد.


وی تأکید کرد: باید جای پای نفوذ را ببینیم و مردم و مسئولان و نیروهای اطلاعاتی با حساسیت اجازه نفوذ نخواهند داد.


رئیسی در ادامه با اشاره به تثبیت نظام جمهوری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی گفت: اکنون ملت اسلامی در سراسر دنیا بیدار شده اند و به برکت خون دانش‌آموزان، جهل‌زدایی شده است.


دادستان کل کشور همچنین به برجام اشاره کرد و گفت: ما مصونیت سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبری می‌دانیم این شرایط که بسیار دقیق تنظیم شده، رمز مصونیت برجام است.


وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها با سند برجام به دنبال نفوذ خود بودند که رهبری با تعیین شرایطی، راه نفوذ را بست.


وی اضافه کرد: ملت ایران به پیروی از رهبری اجازه نفوذ فرهنگی را نخواهند داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر