صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

جوابیه واحد علوم و تحقیقات به یک خبر کذب

در پی انتشار خبری در94/8/11 با عنوان «دانشگاه آزاد اجازه برگزاری همایش ضد استکباری را نداد/ نشست بررسی هالیوود لغو شد» در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، روزنامه جوان و خبرگزاری فارس، با توجه به عدم به درج این جوابیه، این واحد اقدام به انتشار عمومی این جوابیه برای تنویر افکار عمومی کرد.
کد خبر : 47600

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن جوابیه واحد علوم و تحقیقات به شرح زیر است:


1- خبر درج شده مبنی بر جلوگیری از برگزاری نقد و بررسی هالیوود در علوم و تحقیقات، اساساً کذب محض است و نشست نقد و بررسی هالیوود در‌‌ همان روز مقرر در سالن خوارزمی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


(تصاویر نشست را اینجا ببینید)



2- ادعای مطرح شده مبنی بر جلوگیری از حضور خانواده شهدا کذب محض است و واحد علوم و تحقیقات همواره با کمال احترام با خانواده‌های شهیدان برخورد کرده است. برای مثال، با هدف تجلیل از خانواده‌های عزیز شهدای علوم و تحقیقات برای اولین کنگره بزرگ دانشگاهیان تحت عنوان الگوهای جاودانه و اسوه‌های صبر با حضور بیش از هزار خانواده شهید و نیز مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و همایش شمیم ایثار در این واحد برگزار شده است. در همین نشست اخیر نیز خانواده‌های شهید احمدی روشن و شهید فهمیده شرف حضور داشته‌اند.


3- طبق مقررات، حضور و سخنرانی هر فرد خارجی در دانشگاه، باید با مجوز حراست دانشگاه باشد و علی رغم اینکه مجوز لازم توسط بسیج دانشجویی اخذ نشده بود، چنین جلسه‌ای برگزار شد و مسئولان واحد علوم و تحقیقات هم مقدمات و مکاتبات برگزاری جلسه در این باره را از قبل انجام داده‌اند.


4- انتخاب عنوان این نشست (هالیوود در علوم و تحقیقات و دعوت از آمریکایی‌ها و به ویژه یک نفر خواننده رپ) از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه و بدون هماهنگی با هیأت نظارت واحد صورت پذیرفت.


5- فرهنگ حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فرهنگ مبتنی بر تکریم ارزش‌های اسلامی و انقلابی و تقویت روحیه استکبار ستیزی است و برنامه ۱۳ آبان امسال نیز در این واحد برنامه ریزی شده و مقرر است در روز چهارشنبه ۱۳ آبان برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر