صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

نازی آباد یکی از قدیمی ترین محله ها در جنوب تهران ناقص ناقص ناقص ناقص ناقص ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاریخچه ی محله ی نازی آباد تهران؛ آینده خرید خانه در نازی اباد در چه وضعیتی می باشد؟ نازی آباد واقع در منطقۀ ۱۶ شهرداری تهران است. این منطقه از شمال به اتوبان بعثت و محلۀ جوادیه راه دارد.
کد خبر : 474909

خیابان نازی آباد تهران یکی از خیابان های جنوبی تهران می باشد. بایستی اعلام داشت که نازی آباد یکی از معروف ترین، شناخته شده ترین و قدیمی ترین محله های جنوب شهر تهران است. این منطقه روستایی سرسبز با ویژگی های زیادی برای بیشتر افراد یاد آور می شود و در حال حاضر هم به عنوان یکی از بهترین و بروزترین محله های جنوبی تهران تبدیل شده است. بدون شک از جمله بارزترین و قابل تامل ترین نقاط محله نازی آباد فرهنگسرای بهمن می باشد که به عنوان اولین فرهنگسرای شهر تهران شناخته می شود و جزو پربرنامه ترین مراکز فرهنگی پایتخت ایران شناخته می شود.


نازی اباد کدام قسمت تهران است


نازی آباد واقع در منطقۀ ۱۶ شهرداری تهران است. این منطقه از شمال به اتوبان بعثت و محلۀ جوادیه راه دارد و در عین حال از سمت جنوب به محله یاخچی آباد راه دارد و از سمت شرق به محله هایی چون خزانه و علی‌آباد شمالی متصل است و در نهایت از سمت غرب به محله خانی‌آباد نو راه دارد.



از نقاط مثبت و تاثیر گذار این منطقه می توان به وجود دو ورزشگاه مرغوبکار و ورزشگاه باشگاه  فرهنگی ورزشی دخانیات تهران اشاره داشت که ورزشگاه مرغوبکار متعلق به آکادمی فرهنگی و ورزشی استقلال می باشد و محل تمرین تیم های پایه استقلال است. همچنین دانشگاه آزاد علوم پزشکی واحد شهر ری در مجاورت بیمارستان امیرالمؤمنین در محله نازی آباد قرار دارد.


بررسی جزئیات نازی آباد در نقشه تهران


در بخش جنوبی نازی آباد چهار صد دستگاه وجود دارد. غرب آن به خانی آباد نازی آباد در دهه سی خورشیدی بنا شده است و دارای طرح شهرسازی می باشد. بیشتر از ۷۰ میدان هم در این منطقه وجود دارد که از این بابتبه نسبت محله های جنوبی تهران ظاهر بهتر و بروزتری دارد. در اصل می توان این محله از تهران را به عنوان یکی از مرفه ترین منطقه های جنوب تهران یاد آور شد.



بافت های این محله همانند بافت های شهری امروزی و جدید می باشد. همچنین این محل دارای دو بازار مهم در منطقه جنوب تهران می باشد که به نام های «بازار اول» و «بازار دوم» معروف هستند، این بازارها در خیابان های پارس یا همان اکبر مشهدی فعلی و مدائن قرار دارند.


راه های دسترسی این منطقه به این شرح می باشد:



  • بزرگراه بعثت - میدان بهمن

  • انتهای بزرگراه نواب - میدان بهمنیار

  • بزرگراه تندگویان - ورودی نازی آباد و میدان بهمنیار

  • بزرگراه آزادگان - ورودی خیابان شهید رجایی و نازی آباد


تاریخچه ی محله نازی آباد تهران


در زمان های قبل در این ناحیه از تهران، دهی به نام ناز آباد وجود داشت که گفته می شود این منطقه را ناصر الدین شاه برای یکی از سوگلی هایش به نام نازخاتون خریداری کرده بود. ناصر الدین شاه برای نازخاتون در این منطقه قصری ساخت که بعد تر ها تبدیل به پارک شد؛ سپس با اضافه شدن این ناحیه به جنوب تهران در سال ۱۳۳۴، نام این محله از نازخاتون تبدیل به نازآباد شد که پس از چندی هم به نازی آباد مبدل شد.



آینده خرید خانه در نازی اباد در چه وضعیتی می باشد؟


نازی آباد تهران هم همچون هر منطقه پیشرفته دیگری در تهران متأثر از پیشرفت آپارتمان سازی به علت رشد جمعیت شده است. در منطقه نازی آباد فعلی فرایند آپارتمان سازی پیشرفت بسیاری کرده است و به علت اینکه ظاهر شهری این منطقه به نسبت محله های اطراف دیگر جنوب شهر بهتر و پیشرفته تر است در نتیجه با حجم انبوهی از متقاضیان برای خرید و رهن و اجاره در این منطقه مواجه هستیم. خیابان نازی آباد تهران از جنبه جمعیت از جمله مناطق پر تراکم به شمار می رود. به دلیل این موارد قیمت مسکن در در نازی آباد در حد متوسط رو به پایین قرار دارد و در نهایت مردم به سکونت در این محل تمایل بیشتری نشان می دهند.



خوش مسیر بودن این منطقه بر اساس خطوط تاکسی رانی و اتوبوس رانی آن مشخص می شود که به این صورت هستند:


مسیر های خطوط تاکسی رانی:



  • مترو علی‌آباد - نازی آباد

  • شهید سروری - نازی آباد

  • بازار (خیام) - نازی آباد

  • راه‌آهن - نازی آباد


و مسیر های خطوط اتوبوس رانی:



  • مترو علی‌آباد - شکوفه

  • شهرک وصال - انقلاب

  • مترو علی‌آباد - خانی آباد نو

  • شهرک احمدیه – هفده شهریور

  • مترو علی آباد - شهرک وصال

  • فیاض بخش (پارک شهر) - خانی‌آباد نو

  • فیاض بخش (پارک شهر) – هفده شهریور

  • مترو شهرری – میدان راه آهن (نازی آباد)

  • فیاض بخش (پارک شهر) – شهرک وصال


موارد ذکر شده همگی نشان از موقعیت فعلی خوب نازی آباد می باشد. موقعیت فعلی مناسب راهی را برای پیشرفت های بیشتر فراهم می سازد؛ پس به نوعی خرید ملک در این منطقه از آینده روشنی برخوردار می باشد. بر این اساس تا حدودی توانستیم درک کنیم که نازی آباد در کجای تهران است و هم این که به سوالاتی چون نازی آباد جز کدام منطقه تهران است و به نوعی به تاریخچه محله نازی آباد تهران بپردازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر